شیوه جدید حیوان‌ آزاری این بار در مشهد
فردی که یک سگ را در یک مجتمع مسکونی با تیرکمان مورد آزار قرار داده بود، بازداشت شد.

سگ آزاری با تیرکمان در مشهد

علی کشمیری، سرپرست حقوقی پناهگاه حیوانات مهر مشهد، اظهار کرد: یكی از ساكنان مجتمع مسكونی، سگ پنج ماهه‌ای را با كمان حرفه‌ای هدف قرار داده بود به گونه‌ای كه تیر از یك طرف وارد بدن حیوان شده و نیمی از آن از سوی دیگر بیرون زده بود.وی اضافه مرد: این مجتمع مسکونی دقیقا هم مرز با ارتفاعات جنوبی مشهد یعنی زیستگاه طبیعی حیوانات بود که با تماس یکی از شهروندان به این منطقه مراجعه کردیم و با پلیس 110 تماس گرفتیم.

وی اضافه مرد: این مجتمع مسکونی دقیقا هم مرز با ارتفاعات جنوبی مشهد یعنی زیستگاه طبیعی حیوانات بود که با تماس یکی از شهروندان به این منطقه مراجعه کردیم و با پلیس 110 تماس گرفتیم.

کشمیری با بیان اینکه بلافاصله حیوان جهت سیر مراحل درمان به كلینیك منتقل شد، ادامه داد: با همكاری قابل تقدیر نیروی انتظامی، متهم به بازداشتگاه كلانتری منتقل و عصر همان روز به دادسرا انتقال یافت، پرونده وی جهت صدور رای مفتوح است، پناهگاه مهر مشهد نیز شكایتی علیه فرد حیوان‌آزار تنظیم و به مراجع قضایی تسلیم کرد.

943755_766.jpg

33750_605.jpg

 

این فعال حمایت از حقوق حیوانات خاطرنشان کرد: ضارب در کمال خونسردی انگیزه خود را ورود سگ به داخل حیاط مجتمع مسكونی عنوان کرده است، این در حالی بود که تعدادی از ساکنان مجتمع و حامیان حیوانات در اعتراض به عمل فرد حیوان‌آزار به کلانتری و مقابل مجتمع قضایی نیز مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر خلأ قانونی موجب شده تا افراد فرصت‌طلب برای قدرت‌نمایی و زهر چشم گرفتن از دیگران حیوانات را آماج خشم و كینه خود کنند، این در حالی است كه در شریعت اسلام آیات و احادیث متعددی بر لزوم خوش رفتاری با حیوانات بیان شده است.

کشمیری یادآور شد: كارشناسان اعتقاد دارند خشونت علیه حیوانات مقدمه‌ای بر خشونت علیه انسان‌ها خواهد بود.

حمید صالحی، مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی در خصوص حیوان آزاری گفت: هرگونه حیوان‌آزاری را محکوم می‌کنیم و باید با اینگونه موارد طبق قانون برخورد شود.وی اضافه کرد: در فضای کنونی جامعه که بسیار حساس بوده و مردم نیز اعتراضات زیادی نسبت به اینگونه موارد دارند، برخورد قانونی با حیوان‌آزاری بهترین روش است.

 

منبع:خبرگزاری ایسنا