۲۸۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای سیستان
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۲۸ تن موادمخدر و ۲۸۱ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان و دریابانان این استان در ۶ ماهه نخست امسال خبرداد.

کشف ۲۸ تن مواد مخدر در مرزهای سیستان

 سردار رهام حبیبی گفت: مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر از برنامه های جدی مرزبانی در جنوب شرق کشور است.وی افزود: مرزداران سیستان و بلوچستان در ۶ ماه نخست امسال طی چند عملیات مسلحانه با قاچاقچیان موادمخدر، ۱۷ سوداگر مرگ را به هلاکت رسانده و ۷۲ قاچاقچی دیگر را نیز دستگیر کردند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد : در این عملیات ها، ۳۲ دستگاه وسیله نقلیه توقیف و از ورود بیش از ۲۸ هزار و ۲۲۵ کیلو گرم مواد مخدر شامل هروئین، مرفین، کراک، تریاک و حشیش به کشور جلوگیری شد.

حبیبی در ادامه از توقیف ۲۵۳ دستگاه خودرو و شناور قاچاقچیان سوخت توسط مرزبانان سیستان و بلوچستان طی این مدت خبر داد و گفت: مرزبانان و دریابانان استان، در ۶ ماهه نخست امسال، موفق شدند از خروج ۲۸۱ هزار ۲۱۱ لیتر انواع فرآورده‌های نفتی از کشور جلوگیری کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در پایان گفت: اشرار، سوداگران مرگ، قاچاقچیان و تمامی سودجویانی که برای کسب منفعت نامشروع قصد تجاوز به حریم امنیتی مرزهای جنوب شرق کشورمان را دارند بایستی بدانند که مرزنشینان و مرزداران با وحدت و اعتقاد قلبی به حفظ حریم امنیتی مرزهای جمهوری اسلامی ایران می پردازند و مقتدرانه با هرگونه تحرک و اقدامات غیرقانونی در مرز مقابله و برخورد خواهند کرد.

 

 

منبع : مهر