سرقت کاشی‌های دروازه قرآن شایعه یا واقعیت
  طی یکی دو روز اخیر، عکسی در برخی از سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی استان فارس مبنی بر سرقت کاشی‌های دروازه قرآن در حال پخش شدن است که نشان می‌دهد کاشی‌های این بنای تاریخی به تازگی به سرقت رفته‌اند.

 سرقت کاشی‌های دروازه قرآن

طی یکی دو روز اخیر، عکسی در برخی از سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی استان فارس مبنی بر سرقت کاشی‌های دروازه قرآن در حال پخش شدن است که نشان می‌دهد کاشی‌های این بنای تاریخی به تازگی به سرقت رفته‌اند. رضا محمدیان رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این عکس قدیمی است و به تازگی اتفاق نیفتاده است.

وی اظهار کرد: به علت بروز چنین اتفاقاتی است که در شورای اسلامی شهر شیراز مصوب کردیم تا شهرداری برای مرمت دروازه قرآن ورود پیدا کند و برای این طرح نیز مشاور بگیرد و طرح مشاور را بعد از تصویب سازمان میراث فرهنگی، به اجرا درآورد.

محمدیان بیان کرد: با وجود اینکه مرمت بناهای تاریخی وظیفه میراث فرهنگی است و حتی فرمانداری شیراز نیز تأکید کرد که این کار وظیفه میراث فرهنگی است و ارتباطی به شهرداری ندارد، اما به دلیل بروز چنین اتفاقاتی، پیگیری‌های مختلفی را انجام دادیم تا شهرداری بتواند برای مرمت بنای تاریخی دروازه قرآن ورود پیدا کند.

وی گفت: اکنون مشاور طرح انتخاب شده و او نیز در حال طراحی مرمت دروازه قرآن است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: این طرح در نهایت ظرف یکی دو ماه آینده به سازمان میراث فرهنگی ارائه خواهد شد و اگر این سازمان نیز این طرح را تأیید کند ما می‌توانیم اعتبار آن را در بودجه شهری شیراز مشخص کنیم تا شهرداری بتواند قبل از پایان سال، عملیات مرمت دروازه قرآن را آغاز کند.

 

منبع : جام نیوز/باشگاه