سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از سقوط مرگبار جوانی ۲۵ ساله به چاهک آسانسور یک ساختمان در حال ساخت در شمال تهران خبر داد.
خبرگزاری ایسنا: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از سقوط مرگبار جوانی ۲۵ ساله به چاهک آسانسور یک ساختمان در حال ساخت در شمال تهران خبر داد.

سید جلال ملکی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: در ساعت ۱۱:۵۵ امروز یک مورد حادثه سقوط به چاهک آسانسور به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و در پی آن ستاد فرماندهی آتش نشانان دو ایستگاه را به محل حادثه واقع در دیباجی جنوبی، خیابان جوزی اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش نشانان در محل حادثه افزود: محل حادثه یک ساختمان ۵ طبقه در حال ساخت بود که در طبقه پنجم آن پدر و پسری که نصاب آسانسور بودند، مشغول کار بودند که ناگهان پسر جوان به داخل چاهک آسانسور سقوط کرده و در طبقه همکف افتاده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: آتش نشانان همزمان با ایمن سازی محل بلافاصله این جوان ۲۵ ساله را خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند. اما بررسی علائم حیاتی نشان داد که این فرد جان خود را از دست داده است.

ملکی با بیان اینکه پدر این فرد نیز در طبقه پنجم دچار شوک شدید ناشی از مرگ پسرش شده بود، افزود: آتش نشانان این فرد را به عوامل اورژانس تحویل دادند.

وی در مورد علت وقوع این حادثه نیز به ایسنا گفت: بررسی‌های اولیه حاکی از این است که شکستن الوار زیر پای این جوان یا به عبارتی استفاده از لوازم نامناسب حین کار، علت سقوط مرگبار این جوان بوده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه آتش نشانان پس از ایمن سازی محل در ساعت ۱۳:۱۶ به عملیات خود خاتمه داده و گفت: افرادی که در ارتفاع مشغول به کار هستند ضمن رعایت اصول ایمنی حتما باید از طناب برای بستن خود استفاده کنند.



منبع: ایسنا