20 میلیون تومان بدهید تا اطلاعاتان را منتشر نکنم
سارقی که با سرقت حافظه جانبی یک فرد و تهدید وی در نشر اطلاعاتش، به اخاذی و طلب ۲۰۰ میلیون ریال پول مبادرت کرده بود با تلاش مأموران پلیس شناسایی و دستگیر شد.

سرقت حافظه جانبی و اخاذی 200 میلیون ریالی

 سرهنگ امینی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر تهدید و اخاذی در شبکه اجتماعی شناسایی عامل یا عاملان مزاحمت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد حافظه جانبی رایانه‌ای(فلش مموری)شاکی که حاوی عکس‌های خصوصی و محرمانه وی بوده است به سرقت رفته که فرد سارق با شاکی تماس و مبلغ 200میلیون ریال وجه نقد را در ازای پس دادن فلش درخواست کرده و با تهدید به پخش تصاویر در شبکه اجتماعی شاکی را تحت فشار قرار داده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: کارشناسان این پلیس رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که در ادامه تحقیقات و بررسی‌های فنی و پلیسی، در نهایت متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، نامبرده را دستگیر کردند.

سرهنگ امینی تصریح کرد: در بازجویی‌های به عمل آمده از متهم که شاگرد مغازه شاکی بود، ابتدا سعی در کتمان حقیقت داشت اما با ارائه مستندات علمی لب به اعتراف گشود و به سرقت، تهدید و اخاذی اقرار و بیان داشت به دلیل داشتن اختلاف حساب با شاکی، جهت وصول طلب خود اقدام به این کار کرده است.

رئیس پلیس فتا همدان در پایان به شهروندان هشدار داد: ذخیره‌سازی اطلاعات شخصی، کاری و محرمانه، عکس، فلیم و کلیپ‌های خصوصی و خانوادگی در گوشی‌های همراه و حافظه‌های جانبی مانند فلش مموری با توجه به احتمال سرقت و مفقودیت آن‌ها خطرناک است و بهترین محل برای نگهداری این اطلاعات حافظه‌های جانبی مثل هارد اکسترنال است که باید این حافظه جانبی نیز در محل امنی و به دور از دسترس دیگران باشد.

سرهنگ امینی توصیه کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسWWW.Cyberpolice.irبخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.


منبع: فارس