350 میلیون کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در قرعه کشی
پدر و پسر و عروس خانواده که با همدستی دو مرد به بهانه برنده شدن افراد درقرعه‌کشی، تلفنی 350میلیون کلاهبرداری کرده بودند، همراه همدستانشان بازداشت شدند.

350 میلیون کلاهبرداری مثل آب خوردن

چندی پیش یکی از کارمندان فرودگاه مهرآباد تهران با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه، ازمردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. او به قاضی مستوفی گفت: مردی در تماس تلفنی با من مدعی شد در قرعه‌کشی همراه اول برنده شده‌ام و نام من در این مراسم اعلام شده است. او از من خواست مقابل دستگاه خودپرداز بروم با تغییر زبان دستگاه به انگلیسی، شماره‌هایی را ثبت کنم تا پنج میلیون تومان به حسابم واریز شود که همین پول از حسابم کم شد. 

با این شکایت رسیدگی به این پرونده در دستور کار سرهنگ حسین‌زاده، فرمانده انتظامی پلیس فرودگاه مهرآباد و تیمی به سرپرستی سرهنگ عرب، رئیس پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران قرار گرفت. تحقیقات نشان می‌داد پول سرقت شده به چند حساب بانکی و بعد به حساب دختری جوان واریز شده است. دختر جوان با احضار به پلیس آگاهی در تحقیقات گفت که کارتش در دست ناپدری‌اش به نام محمد بوده و او از آن استفاده کرده است. این مرد هم در شرق تهران بازداشت و در بررسی‌ها معلوم شد او یک مجرم سابقه‌دار است. حتی زمانی هم که در زندان یزد بوده، زن نویسنده‌ای را فریب داده و ابتدا هفت میلیون و بعد 85 میلیون تومان بابت آزادی زندانیان از او کلاهبرداری کرده است.

این متهم در بازجویی پلیسی اعتراف کرد که این کلاهبرداری‌های سریالی را همراه پسرش، عروسش و دو مرد که از دوستان آنها هستند، انجام داده است. به این ترتیب که پسر او به نام بابک سوژه‌ها را از سراسرکشور انتخاب می‌کرد و تلفنی فریبشان می‌داد. بعد از خالی کرن حساب مردم، پول را به کارت‌های بانکی که به نام افراد معتاد و کارتن‌خواب گرفته بودند؛ واریز و بعد پولشویی می‌کردند.

سردار حسن مهری، فرمانده انتظامی پلیس فرودگاه‌های کشور دیروز در جمع خبرنگاران گفت: دیگر متهمان که سابقه‌دار بودند هم یکی پس از دیگری در شهر فردیس بازداشت شدند و به جرایمشان اعتراف کردند. در بازرسی از مخفیگاه آنها تعدادی کارت بانکی، گوشی تلفن همراه و بیش از 14 سیمکارت تلفن همراه کشف شد. سرکرده باند برای کلاهبرداری با 2700 نفر تماس داشته و برای 1500 نفر هم پیامک برنده شدن خیالی را ارسال کرده بود.

وی افزود: متهمان 350 میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌اند. 18 شاکی از آنها شکایت کرده که تعدادشان رو به افزایش است. متهمان معتاد به شیشه‌اند و در دادسرای شهریار پرونده‌های مفتوح دارند و تحت تعقیب دادسرای جرایم رایانه‌ای و مراجع انتظامی دیگر هستند.



منبع: جام جم آنلاین