چاه های جذبی همچنان قربانی میگیرد
روز گذشته دو جوان داخل چاه جذبی در روستای 'اوزون دره' از توابع بخش شیرین سو شهرستان کبودراهنگ جان خود را از دست دادند.

مرگ تلخ دو جوان در چاه جذبی

سید ایوب موسوی روز شنبه بیان کرد: با توجه به اینکه روستاهای بخش شیرین سو فاقد شبکه فاضلاب است در بیشتر منازل چاه جذبی وجود دارد. وی اظهار کرد: اهالی روستا به منظور اینکه کمتر برای تخلیه چاه جذبی اقدام کنند در اقدامی غیراصولی چاه جدید در مجاور چاه قبلی حفر کرده و با حفر شکافی این 2 را به یکدیگر وصل می کنند.

وی در تشریح چگونگی بروز این واقعه ناگوار گفت: پسر جوان یک خانواده اقدام به حفر چاه جذبی جدید در داخل حیاط خانه کرده و 2 تن از دوستان در بالای چاه اقدام به بالا کشیدن خاک می کردند.بخشدار شیرین سو اضافه کرد: ناگهان دیوار بین 2 چاه تخریب شده و فاضلاب به درون چاه جدید وارد می شود و فرد درون چاه به علت گاز ناشی از فاضلاب خفه می شود.

موسوی بیان کرد: یکی از دوستان برای نجات وی وارد چاه شده ولی او نیز به علت گاز ناشی از فاضلاب جان خود را از دست می دهد.وی اظهار کرد: دیگر دوست وی نیز برای نجات این 2 نفر وارد عمل شده که وی هم در آستانه مرگ بوده که با حضور و کمک اهالی نجات می یابد.به گزارش ایرنا وی تاکید کرد: مهمترین علت بروز این حادثه بی احتیاطی و رعایت نکردن نکات ایمنی هنگام حفر چاه بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کبودراهنگ نیز گفت: ساعت 16 روز گذشته خبر ریزش آوار دیوار چاه جذبی و گیر افتادن 2 جوان زیر این آوار به هلال احمر اطلاع رسانی شد.
جبار طهماسبی افزود: تیم های امدادی پس از حضور در محل دریافتند که 2 جوان 23 و 25 ساله درون چاه جذبی جان خود را از دست دادند و نفر سوم با کمک اهالی خارج شده است.

وی بیان کرد: پس از انجام کارهای امدادی فرد نجات یافته به درمانگاه شیرین سو و سپس به بیمارستان امام رضا (ع)کبودراهنگ منتقل شد.بخش شیرین سو با 27 هزار جمعیت، 26 روستا و یک شهر در40 کیلومتری شمال کبودراهنگ قرار گرفته است.روستای اوزون دره با 2 هزار و 500 تن جمعیت در 20 کیلومتری شیرین سو و 60 کیلومتری کبودرآهنگ قرار دارد.

 

منبع: ایرنا