پزشک معروف تبریزی مجرم شناخته شد
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از صدور قرار مجرمیت برای «پزشک تبریزی» خبر داد.

قرار مجرمیت پزشک تبریزی صادر شد

حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از صدور قرار مجرمیت برای «پزشک تبریزی» خبر داد.وی تصریح کرد: دادسرا در حال تنظیم کیفرخواست برای ارسال پرونده به دادگاه است.بیستم مهر ماه سال جاری و همزمان با روز تاسوعای حسینی خبری مبنی بر فوت 2 عضو خانواده یکی از پزشکان تبریز در رسانه‌ها منتشر شد. بر اساس گفته رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی این پزشک مدعی شده بود که فردی چند غذای نذری در اختیار آن‌ها قرار داده و اعضای خانواده‎اش با مصرف این غذا مسمومیت پیدا کرده، راهی بیمارستان شده‌اند و در نهایت همسر و مادربزرگ این پزشک فوت می‌شوند.

تحقیقات برای شناسایی علت این حادثه با پیگیری‌های شبانه روزی دادستان مرکز استان و بازپرس پرونده ادامه داشت تا اینکه این پرونده ابعاد تازه‌ای به خود گرفت و چندی پیش قاضی موسی خلیل الهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان جرئیاتی جدید از پرونده فوت دو عضو خانواده این پزشک را تشریح کرد.

وی از صدور نظریه پزشکی قانونی در رابطه با این پرونده خبر داد و گفت: بر اساس نظریه پزشکی قانونی علت فوت دو نفر از اعضای خانواده این پزشک مسمومیت با سم فسفین بوده و در بررسی غذاها نیز این نوع سم کشف شده است.

دادستان تبریز در تبیین سوابق کاری و تحصیلی وی، تصریح کرد: این فرد یک پزشک عمومی است که در سال‌های اخیر فارغ التحصیل شده و شهرت خاصی ندارد.

قاضی خلیل الهی ادامه داد: عمده فعالیت وی نیز در خانه سلامت یکی از محلات تبریز بوده که توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی در رابطه با ادعای مطرح شده مبنی بر خیر بودن این پزشک نیز افزود: اگر مبنای این موضوع انتشار یک نسخه پزشکی در فضای مجازی باشد، باید گفت که این موضوع در تحقیقات به اثبات نرسیده است.

قاضی خلیل الهی توضیح داد: در نسخه انتشار یافته از این پزشک در فضای مجازی، به داروخانه توصیه شده که وجه داروها را از بیمار دریافت نکند و این درحالی است که اصل بودن این نسخه و اینکه شخصی به واسطه توصیه این پزشک از پرداخت هزینه داروها معاف شده باشد در تحقیقات به اثبات نرسیده است.

دادستان تبریز تصریح کرد: اساسا این نسخه توسط یکی از آشنایان این پزشک در فضای مجازی منتشر شده که این فرد نیز از ماهیت موضوع در زمان انتشار آن خبر نداشته است.

قاضی خلیل الهی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مسمومیت و فوت به دلیل مصرف غذای نذری در این پرونده به اثبات رسیده است یا خیر، گفت: اساسا موضوع مسمومیت با غذای نذری در این پرونده صد درصد منتفی است به هیچ وجه موضوع غذای نذری مطرح نبوده است.

وی با بیان اینکه غذاها از یکی از رستوران‌های تبریز خریداری شده است، تاکید کرد: هم تحقیقات کارآکاه‌ها و هم تحقیقات بازپرس پرونده حکایت از این داشت که اساسا موضوع غذای نذری نمی‌تواند مطرح شود.

قاضی خلیل الهی تصریح کرد: خوشبختانه در جریان تحقیقات، محل این غذاخوری شناسایی و با بررسی محتوای دوربین‌های حاضر در محل، نحوه خرید غذا مشخص شده است.

دادستان تبریز خاطرنشان کرد: این پزشک نیز تایید کرده که اصلا بحث غذای نذری در کار نبوده است.

ﺣﺠﺖ‌اﻻﺳﻼم واﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ غلامحسین ﻣﺤﺴﻨﯽ‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه نیز در یکصد و چهارمین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی خود گفت: پزشک تبریزی صراحتا اعتراف نموده که غذا، نذری نبوده است و خودم از رستوران تهیه کردم. فعلا به اتهام قتل بازداشت می‌باشد.

 

منبع: خبرگزاری میزان