اعتراض قاتل اراکی به 6 بار قصاص
پرونده یک جنایتکار که درانتقامی کور، شش نفر از اعضای دو خانواده را کشته بود، با اعتراض عامل جنایت به حکم شش بار قصاص، به دیوان عالی کشورارسال شد.

6 بار قصاص در ملأعام و ۸ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق

 فرشید محمدحسینی طاهری، قائم‌مقام رئیس دادگستری استان مرکزی گفت: متهم اصلی پرونده، پس از محاکمه در وقت فوق‌العاده در دادگاه کیفری استان، محکوم شد. اما با اعتراضش به حکم صادره، پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد. در حال حاضر نیز منتظر تصمیم و حکم نهایی دیوان عالی کشور هستیم.عامل این جنایت‌ها، عباس صحرایی نام دارد که 22 دی‌ سال 95 شش نفر از شهروندان اراکی را به قتل رساند.

 6 بار قصاص در ملأعام و ۸ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق حکم متهم ردیف اول پرونده است.

 گزارش پرونده

  دراین ماجرای تکان دهنده که 22 دی سال گذشته رخ داد، عباس که به اتهام مشارکت و حضور در پرونده قتل پسرجوانی زندانی بود پس از حدود یک سال و با سپردن وثیقه 200 میلیون تومانی از زندان آزاد شد.اما مدتی پس از آزادی و در اقدامی کینه جویانه اعضای دوخانواده را به رگبار گلوله بست. درنخستین جنایت، یک مأمور پلیس و سه نفر از اعضای خانواده‌اش کشته شدند. در جنایت دوم نیز زن وشوهری هدف شلیک‌های انتقامجویانه قرارگرفتند که فرزندشان سال گذشته به قتل رسیده و عامل جنایت درهمان پرونده بازداشت شده بود. در این جنایت سه نفر نیز مجروح شده بودند.

 همزمان با اعلام خبراین جنایت‌ها، تحقیقات گسترده پلیسی برای شناسایی و دستگیری عامل جنایت آغازشد و سرانجام با ردیابی‌های ویژه اطلاعاتی و عملیاتی کارآگاهان، قاتل فراری چند ساعت بعد دستگیر شد. این جنایتکار در اعتراف‌هایش درباره قتل هر یک از دو خانواده، انگیزه‌های متفاوتی بیان کرد.او درباره قتل پدر و مادر قربانی نزاع پارسال گفت: «زمانی که در زندان بودم، شنیدم که اولیای دم اقدامات غیراخلاقی در قبال خانواده‌ام انجام داده‌اند، مثلاً روسری مادرم را از سرش برداشته بودند و... همان موقع تصمیم گرفتم وقتی از زندان آزاد شدم، آنها را به قتل برسانم.»

 او درباره قتل مأمور نیروی انتظامی و سه عضو خانواده او هم گفت: «من قبلاً خواستگار یکی از اعضای خانواده مأمور پلیس بودم اما به جرم ضرب و جرح به زندان افتادم. پس از آزادی دوباره حرف‌هایی درباره ازدواج زدیم اما به توافق نرسیدیم برای همین نقشه قتل آنها را نیز کشیدم. روز حادثه به خانه مأمور رفتم و او و دختر مورد علاقه‌ام و مادرش را کشتم. همیشه گفته‌ام هرکسی که به من خیانت کند، می‌کشم.»

 

منبع: روزنامه ایران