معمای مرگ دردناک نوزاد ناشناس
همزمان با انجام آزمایش «دی ان ای» از نوزادی که جسدش پس از قتل درکنار مسیل باختررها شده بود، پرونده این ماجرا وارد مرحله تازه‌ای شد.

پرونده جسد نوزاد وارد مرحله تازه‌ای شد

رسیدگی به این پرونده از بعدازظهر چهارشنبه 20 بهمن سال 95 و به دنبال تماس مرد کارتن خواب با پلیس110 آغاز شد. طبق گفته مرد معتاد، آنها در حال مصرف مواد بودند که کارتنی توجه‌شان را جلب کرد و پس ازگشودن کارتن با جسد نوزادی روبه‌روشدند.

 بدین ترتیب بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم جنایی راهی محل مورد نظر شده و به تحقیق دراین باره پرداختند.پزشک قانونی هم اعلام کرد پسرک دو ماهه ساعت‌ها قبل جان سپرده است.ضمن اینکه هیچ آثار کبودی و ضرب و شتم نیز روی بدنش دیده نمی‌شد.بنابراین جسد به دستور بازپرس جنایی برای تعیین علت و زمان مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه چند مرد معتاد به مأموران گفتند مرد معتادی به نام شهرام، نوزاد را به آن محل انتقال داده است. بدین ترتیب شهرام بازداشت شد.او در تحقیقات به بازپرس گفت: «این کارتن را در سه راه گلستان، جنب یک ساختمان نیمه کاره دیدم.فکرمی کردم داخل کارتن وسایلی گیرم می‌آید که بتوانم آنها را بفروشم. داخل کارتن را که باز کردم یک گونی زرد رنگ دیدم. داخل گونی مقداری لباس بود که آنها را برداشتم.

 ته گونی یک پارچه بود که وقتی بازش کردم جسد نوزاد را دیدم. اما ازترس فرارکردم. این اتفاق حدود 5 روز قبل رخ داد و من کارتن را همانجا رها کردم. اما شنیدم که بچه متعلق به زن جوانی به نام سیما است که تا به حال دو تا نوزاد دیگرش هم مرده‌اند. من سال‌ها قبل ازدواج کردم و به خاطر اختلاف با همسرم از او جدا شده و یک دختر 15 ساله دارم اما این نوزاد را تا به حال ندیده بودم و نمی‌دانم چه کسی او را کشته است.

 باتوجه به اظهارات مرد معتاد، بازپرس جنایی دستور آزمایش «دی‌ان‌ای» از شهرام را صادر کرد تا مشخص شود آیا با نوزاد نسبت فامیلی دارد یانه. پس ازانجام آزمایش، متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند که شهرام هیچ نسبتی با نوزاد 2 ماهه ندارد. از سویی علت مرگ نیز نارسایی تنفسی اعلام شد که می‌تواند به دلایل مختلف ازجمله قتل، بیماری داخلی، مسمومیت وموارد مشابه رخ داده باشد.بدین ترتیب تحقیقات جنایی برای شناسایی هویت نوزاد وخانواده‌اش وکشف سایرابهام‌ها ادامه دارد.

 

منبع: روزنامه ایران