تنبیه بدنی دانش‌آموز لرستانی با کابل برق
معلم یکی از دبیرستان‌های لرستان به منظور تنبیه، یک دانش‌آموز خود را با کابل برق کتک می‌زند و با توجه به جراحات وارده والدین دانش‌آموز خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

تنبیه بدنی دانش‌آموز باکابل برق

تنبیه بدنی دانش‌آموزان همواره از خطوط قرمز آموزش و پرورش کنونی به شمار می‌آید و امروز دیگر تنبیه‌بدنی موضوع پذیرفته شده‌ای در مدارس نیست و در سال‌های اخیر تمامی مدیران و مسئولان آموزش و پرورش به آن تأکید داشته‌اند اما با این وجود هستند معدود معلمانی که پا را فراتر گذاشته و همچنان مبادرت به تنبیه بدنی دانش آموز می‌کنند.

بار دیگر در یکی از مراکز آموزشی استان لرستان شاهد تنبیه یکی از دانش‌آموز هستیم اما این بار دانش‌آموز دیگر کودک نیست و با 15 سال سن مورد ضرب و شتم معلم قرار می‌گیرد.

10829994.jpg

آنگونه که خانواده این دانش‌آموز مدعی هستند علت تنبیه بدنی پسرشان "خندیدن" در سر کلاس درس بوده است و معلم با کابل برق اقدام به تنبیه کرده است که آثار جراحت بر روی بدن دانش‌آموز به طور کامل نمایان است.

صارمیان پدر این دانش‌آموز در خواست دارد تا این موضوع از طریق رسانه به گوش مسئولان برسد تا شاید برخورد لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی می‌گوید: پسرم حدود 15 سال سن دارد و در دبیرستان روح الله قاضی ناحیه دو خرم‌آباد در مقطع سوم راهنمایی تحصیل می‌کند و در 28 فروردین ماه امسال از سوی معلم قرآن و دفاعی به وسیله کابل برق تنبیه می‌شود.

830114.jpg
تایید پزشکی قانونی بر جراحات وارده

 صارمیان می‌افزاید: این معلم بدون دلیل با کابل برق پسرم را شدیداً تنبیه کرده است به نحوی که آثار کتک روی بدنش کاملاً مشخص است و پزشکی قانونی نیز این مسئله را تأیید کرده است.

وی عنوان می‌کند: متأسفانه دستگاه آموزشی مربوطه ضمن اینکه حاضر نیست علت این کار را از معلم بپرسد به دنبال این است  که صورت مسئله را پاک کنند که این خیلی رنج آور است.

صارمیان تنبیه  بدنی دانش آموزان را خلاف قانون می‌داند و عنوان می‌کند:  براساس ماده 77 آیین نامه اموزش وپرورش تنبیه دانش آموز تحت هر شرایطی ممنوع  است و طبق ماده 82 مدیر می باید به اداره محل خدمت گزارش کند که متأسفانه اقدام نکرد و  تنها معاون مطرح کرد که اداره مربوطه اجازه استفاده از کابل را داده است!

تنبیه بدنی به علت خندیدن دانش‌آموز

وی می‌افزاید: هیچ معلمی اجازه ندارد یک دانش‌آموز را کتک بزند حتی اگر دانش‌آموز عمل بدی مرتکب شده باشد با این وجود وقتی علت تنبیه فرزندم را از معلم مربوطه پرسیدم می‌گوید مسخره کرده است که در پاسخ وقتی می‌پرسم چه لفظی به کار برده است؟  معلم فقط پاسخ می‌دهد هیچ فقط خندیده است.

صارمیان بیان می‌کند: اعتراض خود را به مدیر این مدرسه اعلام کردم اما وی حتی حاضر نشد حتی از روی سر صندلی خود بلند شود و بگوید مشکل شما چیست؟ در حالی که می‌توانست برای پایان این ماجرا با درایت دلجویی کند.

لزوم پیگیری مسئولان

وی عنوان می‌کند: متأسفانه مسئولان این مدرسه ضمن اینکه هیچ اقدامی نکردند بلکه عوامل اجرایی مدرسه روز به روز علیه فرزند من جنگ روانی به پا کرده‌اند از این رو از مسئولان خواستار رسیدگی به این مسئله هستم تا دیگر شاهد چنین برخوردهایی نا پسندی نباشیم.

 

منبع: تسنیم