ماجرای پسرانی که به صورت غیرعلنی به اتهام آدم‌ربایی و آزار پسرجوان محاکمه شدند
پسرجوانی که به اتهام آزار یک پسر به اعدام محکوم شده است، توبه‌نامه خود را به هیأت قضائی ارایه کرد.

توبه‌ نامه پسر اعدامی در زندان 

پرونده دوپسر آزارگر صبح دیروز روی میز هیأت قضائی دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت و بررسی شد. دریکی از این پرونده‌ها، پسرجوانی که به اتهام آزار یک پسر به اعدام محکوم شده است، توبه‌نامه خود را به هیأت قضائی ارایه کرد. پسر نوجوان دیگری نیز که همکلاسی خود را آزار داده بود، به شلاق ودیه و ٥‌سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم شد.

پرونده نخست مربوط به روز دوم دی ‌سال ٩٣ می‌شود. آن روز پسر ١٩ساله‌ای به کلانتری ١٢ اندیشه رفت و از سه پسرنوجوان شکایت کرد. وی دراین‌باره به ماموران گفت: «امروز داشتم از محل کارم به خانه برمی‌گشتم که ناگهان با یک پسرجوان روبه‌رو شدم. او با تهدید و زور گوشی موبایلم را از من گرفت و فرار کرد.

من هم او را تعقیب کردم تا این‌که پسرجوان به پشت شمشادهای یک پارک رفت. من هم به دنبالش بودم که ناگهان پشت شمشادها با دوپسر نوجوان روبه‌رو شدم. آنها با چاقو مرا تهدید کردند و کتکم زدند. بعد از آن پسرجوانی که گوشی تلفن همراهم را دزدیده بود، مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. دوپسر نوجوان نیز از من فیلم تهیه کردند و تهدیدم کردند که اگر به کسی دراین‌باره حرفی بزنم، آن فیلم را پخش می‌کنند، اما من تصمیم به شکایت گرفتم.»

با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و بررسی‌ها دراین‌باره آغاز شد. وقتی پزشکی قانونی اظهارات پسرجوان را تأیید کرد، پسرجوان به همراه دو همدست نوجوانش بازداشت شد. آنها پشت درهای بسته و به صورت غیرعلنی به اتهام آدم‌ربایی و آزار پسرجوان محاکمه شدند. درپایان آن جلسه هیأت قضائی متهم ردیف اول را به اعدام، ٦ماه زندان و پرداخت دیه محکوم کرد. دو همدست وی نیز که زیر ١٨‌سال سن دارند، هرکدام به پرداخت دیه و جریمه نقدی محکوم شدند. این حکم درشعبه ٢٩ دیوانعالی کشور بررسی شد و مورد تأیید قرار گرفت. به این ترتیب متهم ردیف اول در آستانه اعدام قرار گرفت که درنهایت از زندان توبه‌نامه‌ای نوشت و برای قضات دادگاه ارسال کرد.

او دراین توبه‌نامه از هیأت قضائی کمک خواست. بنابراین متهم صبح دیروز درشعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و به قضات گفت: «دراین مدتی که در زندان هستم، متوجه شدم که اشتباه بزرگی کرده‌ام. توبه کرده‌ام و دیگر نمی‌خواهم به کارهای گذشته‌ام ادامه دهم. دراین مدت در دارالقرآن زندان توبه‌نامه‌ام را نوشته‌ام و درکلاس‌های قرآنی شرکت می‌کنم، حتی سوره‌هایی از قرآن را حفظ کرده‌ام. برای همین از قضات دادگاه تقاضا دارم مرا ببخشند.»

درپایان این جلسه نیز قضات دادگاه توبه‌نامه این محکوم را به دفتر رئیس قوه‌قضائیه فرستادند تا درباره سرنوشت وی تصمیم‌گیری شود.

آزار همکلاسی بعد از درگیری درفضای مجازی

در دومین پرونده نیز یک پسرنوجوان به خاطر دعوا درفضای مجازی همکلاسی‌اش را آزار داد. او صبح دیروز با حکم هیأت قضائی به شلاق و دیه و ٥‌سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم شد.

ماجرای این پرونده نیز به اواخر زمستان پارسال بر‌می‌گردد. آن زمان یک پسر ١٥ساله به همراه پدرش به پلیس آگاهی رفت و از همکلاسی ١٦ساله‌اش شکایت کرد. این پسرنوجوان به ماموران گفت: «من و بهزاد با هم، همکلاسی هستیم، چند وقت پیش درفضای مجازی با هم درگیر شدیم. دعوای ما سخت بالا گرفته بود و او بارها درفضای مجازی به من توهین کرد.

تا این‌که آخرین‌بار با موتور برادرش مقابل مدرسه آمد و به بهانه صحبت‌کردن درباره اختلاف‌هایمان مرا سوار موتورش کرد. من به همراه او به یکی ازخیابان‌های خلوت درغرب تهران رفتم اما وقتی به آن‌جا رسیدیم، او به رویم چاقو کشید و مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و فیلم تهیه کرد. بعد از آن درحالی ‌که ترسیده بودم فیلم‌ام درفضای مجازی منتشر شود، تصمیم به شکایت گرفتم». با اعلام این شکایت، پسرنوجوان بازداشت شد و به جرم خود اعتراف کرد. او درشعبه ویژه اطفال دادگاه کفری یک استان تهران پشت درهای بسته محاکمه شد و ابراز پشیمانی کرد. قضات دادگاه نیز صبح دیروز این پسرنوجوان را به ١٠٠ ضربه شلاق، پرداخت دیه و ٥‌سال نگهداری درکانون اصلاح و تربیت محکوم کردند.

 

منبع: رونامه شهروند