قتل پسر 11 ساله با انگیزه تجاوز
مرد جوانی که به بهانه نشان‌‌دادن کبوتر، پسر ۱۱ساله‌ای را فریب داده و به قتل رسانده است، پس از پنج روز دستگیر شد.

قتل پسر 11 ساله با انگیزه تجاوز

اوایل هفته گذشته خبر مفقودشدن پسر ۱۱ساله‌ای به پلیس آگاهی تهران اعلام شد. پدر این کودک که ابوالفضل نام‌ داشت، درباره مفقودشدن فرزندش گفت: من و همسرم وقتی ابوالفضل یک‌ساله بود از هم جدا شدیم و پس از آن من با مادرم زندگی می‌کردم. روز عید قربان بود که پسرم گم شد، مادرم گفت ساعت ١٢ ظهر از خانه خارج شده و پس آن بازنگشته است.
 
با طرح این موضوع تحقیقات تخصصی کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی برای یافتن پسربچه آغاز شد، یکی از هم‌بازی‌های او گفت آخرین‌بار او را ساعت سه بعدازظهر روز گمشدنش در پارکی که همیشه بازی می‌کردند دیده است. نگهبان پارک نیز گفت ساعت شش بعدازظهر او را دیده که در پارک بوده است. همچنین پدر ابوالفضل در پرس‌وجو از همسایه‌ها متوجه شد آخرین‌بار یکی از همسایه‌ها او را حدود ساعت هشت شب اطراف خانه دیده و از او خواسته است که زودتر به خانه برود و بعد از آن دیگر کسی او را ندیده‌ است. با ادامه تحقیقات و گذشت پنج روز از مفقودشدن ابوالفضل ١١ساله، سرانجام مرد جوانی به‌عنوان متهم پرونده شناسایی شد و پس از دستگیری، به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.
 
متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: پسربچه ۱۱ساله را در محدوده میدان گمرک دیدم، به بهانه نشان‌دادن کبوترهایم او را به خانه بردم و در آنجا با ضربات متعدد چاقو به قتل رساندم. پس از آن جسد را در یک ملحفه و پتو و کیسه زباله بزرگ بسته‌بندی کردم و با کمک برادرم به کیلومتر ٥٥ جاده قم بردم و رها کردم.
 
در پی اعتراف متهم به ارتکاب جنایت، کارآگاهان اداره یازدهم ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی، به محل رهاسازی جسد رفتند و در ساعت ۲۲ چهارشنبه موفق به کشف جسد شدند.
 
به این ترتیب قرار بازداشت متهم ٢٢ساله به اتهام قتل عمد و برادرش به اتهام مشارکت در مخفی کردن ادله جرم از سوی بازپرس جنایی صادر شد. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران در خبری در این مورد اعلام کرده بررسی‌های انجام‌شده حاکی از آن است که قاتل به‌ظاهر از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل است، اما اعلام نظر قطعی دراین‌باره پس از معاینه روانی متهم از سوی کارشناسان پزشکی قانونی انجام می‌شود.
 
متهم ٢٢ساله در بازجویی‌های تکمیلی نحوه قتل را بار دیگر شرح داد و گفت: من ساکن خانه‌ای بودم که با خانه ابوالفضل چند کوچه فاصله داشت، او را همیشه در پارک می‌دیدم. آن روز هم مثل همه روزها ابوالفضل را دیدم و تصمیم گرفتم کاری کنم ماجرایی که برای خودم در کودکی رخ داده، برای او رخ ندهد. من هم‌سن‌و‌سال ابوالفضل بودم که در پارک نزدیک خانه‌مان، فردی من را آزار جنسی داد.
 
آن روز هم به ابوالفضل گفتم می‌خواهم کبوترهایم را نشانش بدهم. او را به پشت بام خانه سه‌طبقه‌ای بردم که در آن زندگی می‌کردم. بعد از قتل هم جسد را در نایلون و ملحفه‌ای گذاشتم و داخل چمدانی قرار دادم و سوار خودرویی دربستی که از ترمینال جنوب گرفته بودم همراه برادرم، آن را از خانه خارج کردیم. این متهم ادامه داد: من موفق به آزار جنسی ابوالفضل نشدم، چون وقتی دید قصد من نشان‌دادن کبوترها نیست، شروع به سروصدا کرد و من برای اینکه همسایه‌ها از ماجرا باخبر نشوند، او را با چاقو زدم. پدر ابوالفضل پس از شنیدن خبر پیداشدن جسد فرزندش گفت: هرگز تصور این را نمی‌کردم که پسرم ربوده و کشته شده باشد. می‌دانستم که جایی هست و ته قلبم می‌گفت ابوالفضل می‌آید.
 
ابوالفضل قبلا هم گمشده بود و اما هر بار خودش برگشت، برای همین مطمئن بودم که بچه‌ام برمی‌گردد. پارسال رفتیم کربلا، در کاظمین، کربلا، نجف و بین راه گم شد، اما هر بار چند دقیقه بعد خودش برگشت. احتمال آدم‌ربایی و خصومت هم نمی‌دادم، چون خودم با کسی مشکلی نداشتم، پس دیگران هم نباید با من مشکلی داشته باشند. از طرفی، کسی با ما تماس نگرفت تا درخواست پول یا چیز دیگری کند.
 
سرپرست دادسرای امور جنایی تهران درباره متهم ٢٢ساله که دست به این قتل زده، گفت: رسیدگی به این پرونده با اعلام خبر ناپدیدشدن ابوالفضل آغاز شد. چند ساعت پس از اعلام این گزارش و با تحقیقات میدانی، به پسر ٢٢ساله‌ای مشکوک شدیم و او بازداشت شد. آثار چاقو روی دست‌های پسر جوان مشهود بود، اما متهم مدعی بود آثار روی دستش به‌واسطه خردکردن گوشت به وجود آمده است.
 
محمد شهریاری ادامه داد: اظهارات متهم جوان قانع‌کننده نبود و به‌همین‌دلیل تحقیقات از او ادامه یافت تا اینکه چهارشنبه ٢٢ شهریور ضدو‌نقیض‌گویی او شروع شد و در نهایت مجبور به اعتراف شد. با اعتراف به قتل پسر ١١ساله، محل‌های مختلفی را به‌عنوان محل رهاکردن جسد به ما نشان می‌داد، اما همه محل‌ها دروغ بود تا اینکه درنهایت محل اصلی رهاکردن جسد را که ٥٥ کیلومتری جاده تهران به قم بود نشان داد، بنابراین گروهی  از کارآگاهان بلافاصله راهی محل شدند و جسد ابوالفضل کشف شد. معاون دادستان تهران گفت: متهم اصلی حسب اعتراف در کودکی در پارک رازی مورد تعرض قرار گرفته و فعلا می‌گوید عقده‌ای در وی ایجاد شده بوده و به بهانه دیدن کبوتر پسربچه را به خانه کشانده است. علت فوت حسب اعلام پزشکی قانونی ضربات متعدد چاقو است و تحقیقات برای مشخص‌شدن انگیزه اصلی این جنایت  همچنان ادامه دارد.

 گزارش تکمیلی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد شهریاری اظهار داشت: متهم بیش از ٥٠ ضربه چاقو به پسر ۱۱ساله زده است که فقط ٢٥ ضربه آن به سر و صورت از جمله داخل چشم‌های وی بوده است.وی افزود: علت فوت حسب اعلام پزشکی قانون ضربات متعدد چاقو است و تحقیقات در خصوص انگیزه متهم از ارتکاب قتل در حال انجام است.

شهریاری تصریح کرد: متهم اصلی حسب اعتراف در کودکی در پارک رازی مورد تعرض قرار گرفته و فعلا عنوان می‌کند که یک عقده‌ای در وی ایجاد شده بوده و به بهانه دیدن کبوتر پسربچه را به خانه کشانده است.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با بیان این‌که «برادر متهم هم به دلیل کمک به حمل جسد و بردنش به قم دستگیر شده است» گفت: متهم با پراید برادرش و به کمک او جسد را داخل یک چمدان گذاشته و به جاده قم برده بود.

شهریاری با اشاره به پرونده قتل یک پسر ۱۱ ساله در چهار روز گذشته گفته بود که حدود سه الی چهار روز گذشته پسر ۱۱ ساله ای در یک پارک در خیابان رباط کریم گم شده بود و همان روز ما به متهم که -جوان ۲۴ ساله و مجرد است- مظنون شدیم و وی بازداشت شد. نهایتا متهم به قتل این پسر بچه اعتراف کرد و در اعترافاتش گفت که با همکاری برادرش جسد را به کیلومتر ۶۰ قم - تهران برده است.

وی گفته بود که جسد در حال انتقال به تهران است و تا الان با تحقیقات به عمل آمده مشخص شده که جسد دارای فساد نعشی شده و در حال انتقال به پزشکی قانونی تهران است و فعلا علت و انگیزه قتل مشخص نیست و باید بررسی شود.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه شرق/ سلامت نیوز