راز قتل عام خانوادگی خیابان یخچال فاش شد
عامل جنایت خیابان یخچال، مدتها قبل از قتل‌عام خانواده‌اش به دوستش پیامکی داده بود که بررسی این پیامک راز جنایت توسط وی را فاش کرد.

پیامکی که راز جنایت را فاش کرد

ساعت 21 دوشنبه سیزدهم شهریور ماه سال جاری وقوع یک جنایت خانوادگی در خیابان شریعتی، خیابان یخچال به کلانتری 124 قلهک اعلام شد. مأموران پس از حضور در محل با اجساد متعلق به یک خانواده سه نفره به نامهای پژمان (چهل ساله)، مینو (سی و شش ساله) و پارسا (دوازده ساله) مواجه شدند که مراتب به بازپرس کشیک قتل پایتخت و سرپرست دادسرای امور جنایی تهران اعلام شد.

کارآگاهان در تحقیقت از خواهر مقتول (مینو) اطلاع پیدا کردند که وی در مراجعه به منزل خواهرش متوجه آثار خون روی نرده‌های دزدگیر خانه خواهرش شده، به مغازه کلیدسازی رفته و مجدداً با کلیدساز به منزل خواهرش آمده است.

خواهر مقتول پس از باز شدن در منزل با اجساد خواهر (مینو)، خواهرزاده‌ (پارسا) و همسر خواهرش (پژمان) روبه‌رو و نهایتاً موضوع به پلیس اطلاع داده شده بود.

خواهر مینو در اظهاراتش با اشاره به اختلاف مینو با همسرش، به کارآگاهان گفت: قرار بود تا امشب (21 شهریور) مادرمان از یک مسافرت اروپایی به ایران برگردد، طبق قرار قبلی با مینو، حدوداً ساعت 14 با تلفن‌همراه مینو تماس گرفتم تا قرار رفتن به فرودگاه امام خمینی (ره) را با هم بگذاریم اما او پاسخگوی تماسهای من نبود، چندین بار و در ساعتهای مختلف با مینو تماس گرفتم اما او پاسخگو نبود.

وی ادامه داد: سپس با تلفن‌همراه همسر خواهرم (پژمان) تماس گرفتم اما او نیز پاسخگو نبود، با تلفن‌همراه پارسا نیز تماس گرفتم اما او هم پاسخگوی تماسهای من نشد، تا اینکه حدود ساعت 8:30 شب به منزل خواهرم مراجعه کردم، زنگ خانه را زدم اما کسی در را باز نکرد، خودروهای مینو و پژمان هر دو در پارکینگ ساختمان بود، به پشت در آپارتمان آنها در طبقه دوم (واحد ششم) رفتم، زنگ زدم اما کسی در را باز نکرد، ناگهان متوجه آثار خون روی نرده‌های دزدگیر آپارتمان شدم، می‌دانستم که مینو و پژمان با یکدیگر اخلاف شدید پیدا کردند و حتی خواهرم چندین بار از پژمان درخواست طلاق کرده، ترسیدم و دنبال کلیدساز رفتم.

خواهر مینو افزود: زمانیکه وارد خانه شدیم، همه جا پر از آثار خون بود، جسد مینو و پژمان داخل اتاق خواب افتاده بود و جسد پارسا داخل حمام افتاده بود که با سر و صدای من، همسایه‌ها به طبقه دوم آمده و پس از دقایقی پلیس در محل حاضر شد.

در بررسی صحنه جنایت مشخص شد که عامل جنایت (پژمان) با چاقو همسر و پسر خود را کشته و در نهایت به زندگی خود نیز پایان داده است.

در ادامه رسیدگی به این پرونده جنایت خانوادگی، کارآگاهان مطلع شدند که پدر و مادر پژمان قرار بوده تا از شهرستان به تهران مراجعه کنند، که به سرعت تماس با این دو نفر آغاز شد تا درباره انگیزه ارتکاب جنایت توسط پسرشان از آنها تحقیق شود اما آنها نیز پاسخگوی تماسها کارآگاهان و دیگر اعضای خانواده‌شان نبودند.

کارآگاهان در ادامه، با شناسایی دفتر کار پژمان در منطقه پاسداران، صبح روز سه شنبه چهاردهم شهریور ماه به این محل مراجعه و پس از ورود به داخل دفتر کار پژمان با اجساد پدر و مادر وی، در حالیکه آنها نیز با چاقو مورد اصابت قرار گرفته بودند، مواجه شدند.

در بررسی تصاویر به دست آمده از دوربینهای مداربسته، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر ورود پدر و مادر پژمان به داخل ساختمان شدند که پژمان نیز آنها را همراهی می‌کرد و مشخص شد پس از دقایقی، پژمان به تنهایی از ساختمان خارج شده است.

تحقیقات درباره انگیزه قاتل در دست بررسی بود که یک پیامک راز این قتلها را فاش کرد.

محمد شهریاری؛ درباره علت و انگیزه عامل جنایت درباره قتل اعضای خانواده‌اش به خبرنگار باشگاه خبرنگاران تسنیم گفت: پس از تشکیل پرونده قتل و آغاز تحقیقات درباره علت این جنایت، کارآگاهان به بررسی تلفن‌همراه پژمان پرداختند که مشخص شد وی مبلغ زیادی (حدود 6 میلیارد تومان) بدهی داشته است، وی مدتها قبل از حادثه، به یکی از دوستانش که در خارج از ایران زندگی می‌کرد پیامکی داده و اعلام کرده بود که چندین میلیارد تومان بدهی دارد و اگر نتواند این بدهی‌ها را پاس کند، دست به اقدام عجیبی می‌زند و همه را از کارش شگفت زده می‌کند.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران خاطرنشان کرد: این پیامک دست به دست چرخیده و به دست همسر مقتول (مینو) رسیده بود همچنین در تحقیقات مشخص شد که عامل جنایت، پدر و مادرش را بسیار دوست داشته و به آنها ابراز علاقه می‌کرده است اما ظاهراً به این دلیل که می‌ترسیده تا بدهکاران پس از مرگش سراغ خانواده‌اش بروند مرتکب قتل آنها شده است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir