کشف پیکر یکی از سرنشینان شناور غرق شده در انزلی
یک شناور گسپرل صیادی به همراه ۴ سرنشین در حاجی بکنده غرق شد.

غرق شدن شناور گسپرل در انزلی

شناور گسپرل در حوزه پرورش ماهی در قفس در مدت بیش از یک هفته در حال سفر دریایی به منظور سرکشی به قفس های پرورش ماهی در محدوده حاجی بکنده بوده است.

این شناور در حین کار بر اثر طول موج بالا و وضعیت جوی شناور غرق شد.

این شناور چهار سرنشین داشت که از وضعیت آنها هیچ خبری نیست و امداد گران بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی در حال جستجو و نجات هستند.

قایق صیادی غرق‌شده، بدون سرنشین در بندر انزلی پیدا شد

سرپرست اداره حوادث غیرمترقبه استانداری گیلان:
امروز قایق نجات کشتی صیادی غرق شده در خزر طی عملیات جستجو و نجات پیدا شده که متاسفانه کسی در داخل قایق نبوده و همچنان از چهار سرنشین این کشتی اطلاعی در دسترس نیست.
با انجام گشت‌های ساحلی، دریایی و هوایی متاسفانه تا کنون هیچگونه ردی از افراد حادثه دیده پیدا نشده است و در حال حاضر به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی و تاریک شدن هوا ادامه روند جستجو امکان پذیر نیست.

مدیر روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان از پیدا شدن جسد یکی از دو خدمه هندی تبار شناور خدمات صیادی غرق شده در حوالی زیباکنار خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اعلام این خبر گفت : صبح امروز جسد یکی از سرنشینان شناور خدمات صیادی گسپرل توسط تیم جست و جو و نجات ساحلی اداره کل بنادر و دریانوردی کشف شد.

جسد پیدا شده متعلق به یکی از ملوانان اتباع خارجه این شناور بوده و اقدامات لازم جهت تحویل جسد در حال انجام است.

در حال حاظر تیم جست و جوی هوایی نیروی دریایی و هلال احمر ، تیم دریایی و غواصی نیروی دریایی و سازمان بنادر و دریانوردی و تیم جست و جوی ساحلی هلال احمر و بنادر دریانوردی بیش از ۱۲ ساعت در روز مشغول جست و جو در نوار ساحلی هستند.

photo_2017-10-03_14-34-35.jpg

به تمامی کشتی های تجاری نیز اعلام شده است تا در صورت مشاهده جسد علاوه بر بیرون کشیدن جسد از آب به برج مراقبت اعلام کنند.
این شناور عصر جمعه ۷ مهر در حاجی بکنده ی رشت غرق شده بود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:صدا و سیما