اقدام جنون‌آمیز پدر با نوزاد 2 ماهه اش
مردی در یك اقدام جنون‌آمیز، نوزاد دو ماهه‌اش را به دلیل گریه صبحگاهی به دیوار كوبید و او را كشت. به گزارش سایت مشهد فوری، این مرد صبح روز یكشنبه در حالی به ارتكاب جنایت اعتراف كرد كه با سوالات تخصصی و فنی قاضی ویژه قتل عمد، در چاه عمیق تناقض‌گویی افتاد.

بنیامین دو‌ ماهه قربانی جنایت پدر شد

مردی در یك اقدام جنون‌آمیز، نوزاد دو ماهه‌اش را به دلیل گریه صبحگاهی به دیوار كوبید و او را كشت. به گزارش سایت مشهد فوری، این مرد صبح روز یكشنبه در حالی به ارتكاب جنایت اعتراف كرد كه با سوالات تخصصی و فنی قاضی ویژه قتل عمد، در چاه عمیق تناقض‌گویی افتاد.قاضی ویژه قتل عمد برای انجام بررسی‌های میدانی و تحقیق درباره پرونده‌ای جنایی به یكی از شهرك‌های حاشیه مشهد عزیمت كرده بود تا در محل ارتكاب جرم به اسناد و مدارك محكمه‌پسند دست یابد. در حالی كه مقام قضایی از صبح مشغول تحقیق درباره پرونده جنایی بود، ماموران انتظامی از ماجرای مرگ مشكوك نوزاد دو ماهه‌ای در مركز درمانی خبر دادند.
 
قاضی كاظم میرزایی به همراه عوامل بررسی صحنه جرم و كارآگاهان اداره جنایی، عازم بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد شدند تا این موضوع را از نزدیك بررسی كنند.
پزشكان بیمارستان در حالی از مرگ پسر دو ماهه خبر دادند كه آثار كودك‌آزاری روی گردن و سر او مشهود بود.قاضی با دیدن خراشیدگی كنار گردن و كوفتگی كه روی سر بنیامین وجود داشت، پی به ارتكاب جنایت برد و با استفاده از شیوه‌های فنی و قضایی به تحقیق در این باره پرداخت.

ابتدا مقام قضایی از پدر و مادر نوزاد كه او را به بیمارستان رسانده بودند، سوالاتی كرد. آنها كه گویی سخنان‌شان را با یكدیگر چند بار مرور كرده بودند، به قاضی میرزایی گفتند: «صبح زود در حال خوردن صبحانه بودیم كه ناگهان احساس كردیم چیزی در گلوی نوزاد گیر كرده است. بعد هم حال او وخیم شد كه بلافاصله به بیمارستان رساندیم.»
 
قاضی شعبه ٢١١ دادسرای عمومی و انقلاب از مادر كودك سوال كرد: «پس این خراشیدگی‌ها را چه كسی روی سر و صورت فرزندتان ایجاد كرده است؟» مادر كه با شنیدن این سوال دست و پایش را گم كرده بود، پس از مكث كوتاهی گفت: «نمی دانم! حتما در بیمارستان ایجاد شده است. پسرم زنده بود كه او را به مركز درمانی آوردیم اما حالا می‌گویند فرزند شما فوت كرده است.»مادربزرگ نوزاد نیز در این باره به مقام قضایی گفت: «قبلا دامادم نوزاد را اذیت می‌كرد و گاهی او را كتك می‌زد!»
 
قاضی میرزایی دستور بازداشت زوج مذكور را صادر كرد و از پزشكان قانونی خواست علت مرگ نوزاد را اعلام كنند. هنوز نظریه پزشكی قانونی به دادسرا گزارش نشده بود كه قاضی از مادر ٢٢ ساله درباره نوزاد سوال كرد.
 
قاضی گفت: «طبق اظهارات همسایگان كه در پرونده وجود دارد، شما همسر دوم «متهم» هستی و او گاهی فرزند شما را كتك می‌زد. به طوری كه صدای گریه‌های وحشتناك نوزاد را همسایگان شما هم شنیده‌اند.» زن جوان با مشاهده مدارك اعتراف كرد و گفت: «همسرم معتاد بود كه از او طلاق گرفتم و با این مرد ٣٤ ساله افغان ازدواج كردم ولی او گاهی «بنیامین» را كتك می‌زد. امروز هم حدود ساعت پنج بامداد از خواب بیدار شدم و چای نبات برای پسرم درست كردم چرا كه قصد استحمام داشتم و امكان داشت در این مدت پسرم از خواب بیدار شود.
 
به همین دلیل به همسرم گفتم كه وقتی «بنیامین» بیدار شد و گریه كرد، چای نبات به او بدهد تا ساكت شود! ولی چند دقیقه بعد از داخل حمام ناگهان صدایی را شنیدم كه انگار شیئی محكم به زمین افتاد. البته حدود سه بار این صدا را شنیدم! وقتی هراسان بیرون آمدم، دیدم پسرم بی‌هوش است و دستانش به یك طرف می‌افتاد. بلافاصله او را به درمانگاه رساندیم ولی دیگر نفس نمی‌كشید. البته قبلا هم همسرم او را با دست كتك می‌زد یا گلویش را می‌گرفت اما امروز خیلی محكم او را زده بود به طوری كه صدایش را از داخل حمام شنیدم! و بعد فهمیدم كه او پسرم را سه بار به دیوار كوبیده است!»او به سوال دیگر قاضی میرزایی كه پرسید چرا ماجرای كتك زدن فرزندت را به اورژانس اجتماعی بهزیستی یا مراكز دیگر اطلاع ندادی؟ گفت: «همسرم مرا تهدید می‌كرد و می‌گفت كه وای به حالت اگر كسی از این موضوع چیزی بفهمد. من هم می‌ترسیدم!»
 
در پی اعترافات این زن جوان، پدر كودك هم مقابل میز قضاوت قرار گرفت و بعد از آنكه فهمید دیگر همه‌چیز مشخص شده است، گفت: «من در واقع با همسر دیگرم زندگی می‌كنم و از او صاحب فرزند ١٠ ساله‌ای هستم! اما از گریه‌های بنیامین خسته شده بودم! امروز صبح هم وقتی از خواب بیدار شد و مادرش را ندید شروع به گریه كرد. من كه دیگر عصبانی شده بودم او را بلند كردم و چند بار به زمین كوبیدم به طوری كه بخشی از بدنش روی فرش قرار گرفت و سرش به زمین اصابت كرد.»
 
با اعترافات صریح مرد در جلسه بازپرسی، قاضی كاظم میرزایی با صدور قرار بازداشت موقت او را در اختیار كارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار داد تا تحقیقات درباره این پرونده جنایی و همچنین چگونگی قتل نوزاد دو‌ماهه ادامه یابد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir