زلزله در بروجرد چند مصدوم داشت
مدیرکل مدیریت بحران لرستان از مصدوم شدن ۲۷ نفر در زلزله بروجرد خبر داد و گفت: در جریان وقوع این زلزله به تعدادی واحد مسکونی هم خسارت وارد شد.

مصدوم شدن 27 نفر در زلزله بروجرد

رضا آریایی؛ مدیرکل مدیریت بحران لرستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها با بیان اینکه در جریان وقوع زمین‌لرزه ۴.۳ ریشتری در شهرستان بروجرد تعداد ۲۷ نفر از اهالی به هنگام خروج از منزل دچار جراحت و در بیمارستان پذیرش شدند اظهار داشت: تنها ۲ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری‌شده و بقیه به‌صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

وی بیان داشت: جلسه شورای مدیریت بحران به ریاست فرماندار در محل ساختمان فرمانداری با حضور همه اعضا تشکیل شد و به همه دستگاه‌های اجرایی آماده‌باش داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه به تعدادی از واحدهای مسکونی بروجرد در جریان این زمین‌لرزه خساراتی وارد شده است گفت: از ظهر دیروز تا این ساعت تعداد ۷  زمین‌لرزه در بروجرد ثبت شده است.

بنابراین گزارش بامداد امروز زمین‌لرزه‌ای با شدت ۴.۳ ریشتر در شهرستان «بروجرد» لرستان به وقوع پیوست.

زمان وقوع این زلزله ساعت  ۲ بامداد امروز جمعه بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان عمق وقوع این زمین‌لرزه را ۱۰ کیلومتری از سطح زمین دانست و گفت: مرکز این زمین‌لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله‌نگاری کشور به عرض و طول جغرافیایی ۳۳.۸۳۴ و ۴۸.۶۸۵ بوده است.

استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه‌ای زمین‌ساخت زاگرس از نواحی زلزله‌خیز کشور است که وقوع زمین‌لرزه‌های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه‌خیزی استان لرستان است.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: مهر