آخرین وضعیت امدادرسانی به منطقه زلزله‌زده کوهبنان کرمان
مدیر عامل سازمان جمعیت هلال احمر استان کرمان به تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به منطقه زلزله‌زده کوهبنان پرداخت

اعزام 7 اکیپ فوریتهای پزشکی به منطقه/آماده باش بیمارستان های راور، زرند و کوهبنان

"رضا فلاح" به تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به منطقه زلزله‌زده کوهبنان را تشریح کرد و گفت: هم اکنون تیم های جمعیت هلال احمر کوهبنان در منطقه مستقر هستند و تیم های جمعیت هلال احمر راور و رفسنجان و همچنین تیم‌های امدادی زرند در نزدیکی کوهبنان هستند.

وی با بیان این مطلب که تیم‌های ارزیاب در حال ارزیابی می‌باشند، اظهار کرد: برق کوهبنان در حال وصل شدن می‌باشد و همچنین خوشبختانه تاکنون این زمین لرزه تلفات جانی نداشته‌ است و چند دیوار قدیمی تخریب شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از اعزام 7 اکیپ فوریتهای پزشکی به منطقه زلزله زده کرمان خبر داد

"حمیدرضا رشیدی نژاد" درباره زلزله شامگاه پنجشنبه کوهبنان در استان کرمان اطهار کرد: هم اکنون 7 اکیپ فوریتهای پزشکی از شهرستان های راور و زرند به منطقه زلزله زده اعزام شده اند.

وی ادامه داد: همچنین بیمارستان های راور، زرند و کوهبنان در حالت آماده باش قرار گرفته ضمن آنکه یک تیم ارتباطی نیز از شهرستان راور به منطقه اعزام شده است.

مساجد و سالن‌های ورزشی کوهبنان، آماده خدمات رسانی به مردم

جانشین ستاد بحران استان کرمان با اشاره به اضطراب به وجود آمده در بین مردم منطقه کوهبنان تصریح کرد: مساجد و سالن‌های ورزشی کوهبنان، آماده خدمات رسانی به مردم هستند و دستور داده شده است وسایلی گرمایشی در این امکان نصب گردد.

"سید مصطفی آیت اللهی موسوی" با اشاره به زمین لرزه 5.2 ریشتری ساعت  20:34 دقیقه 4 کیلومتری کوهبنان تصریح کرد: این زمین لرزه در عمق 10 کلیومتری زمین رخ داد که بلافاصله گروه های امدادی، هلال احمر و ارزیاب در منطقه قرار گرفتند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بحران در فرمانداری کوهبنان اظهار کرد: تاکنون 14 پس لرزه در منطقه گزارش شده است.

جانشین ستاد بحران استان کرمان با اشاره به اضطراب به وجود آمده در بین مردم منطقه کوهبنان تصریح کرد: مساجد و سالن‌های ورزشی کوهبنان، آماده خدمات رسانی به مردم هستند و دستور داده شده است وسایلی گرمایشی در این امکان نصب گردد.

 

به ابنیه فرودگاه کرمان آسیبی وارد نشده است/ فرودگاه کرمان در آماده باش به سر می‌برد

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان از آماده باش فرودگاه بین‌المللی کرمان خبر داد.

"علی قاسم‌زاده" گفت: به دنبال وقوع زلزله نسبتا خفیف دقایقی پیش در استان کرمان مسؤلین فرودگاه کرمان ضمن بازدید از سطوح پروازی، ابنیه های فرودگاهی، سیستم‌های کمک ناوبری و زیر ساخت های فرودگاه، شرایط را نرمال ارزیابی کرده و کاملا عملیاتی است و روال عادی کار خود را ادامه می دهد. 

وی اعلام کرد: در عین حال این فرودگاه در آمادگی کامل به سر می برد.

بیماران بیمارستان کوهبنان به چادر منتقل شدند/ برای توزیع چادر منعی وجد ندارد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان این مطلب که این زلزله تا کنون تلفات جانی نداشته است، عنوان کرد: برای توزیع چادر منعی نداریم و منتظر دستور ستاد بحران شهرستان می‌باشیم، اکنون در بیمارستان کوهبنان برای احتیاط چادر برپا شده است و بیماران برای احتیاط به چادرها منتقل شده‌اند.

"رضا فلاح" با بیان این مطلب که زلزله 5.2 ریشتری کوهبنان تا ساعت 22 حدود 10 پس لرزه داشته است، اظهار کرد: کانون این زلزله گور بوده است.

وی با بیان این مطلب که این زلزله تا کنون تلفات جانی نداشته است، عنوان کرد: برای توزیع چادر منعی نداریم و منتظر دستور ستاد بحران شهرستان می‌باشیم، اکنون در بیمارستان کوهبنان برای احتیاط چادر برپا شده است و بیماران برای احتیاط به چادرها منتقل شده‌اند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir