چهار شاهد گفتند او قصد کودک آزاری داشت
او یک بار دیگر ربایش کودک و قصد آزار او را رد کرد، اما چهار شاهد که همگی غریبه بودند در برابر قضات شهادت دادند که کودک را عریان وسط راهرو دستشویی دیده‌اند.

ربایندگان دو کودک پای میز محاکمه

دو متهم که در پرونده‌هایی جداگانه دو کودک را ربوده ‌بودند، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند. به گزارش خبرنگار ما در اولین پرونده یک سال قبل به مأموران پلیس خبر دادند، جوانی ١٩ساله دختربچه‌ای ١٨ماهه را ربوده و قصد آزار او را داشته است. پدر این کودک گفت از طرف یکی از اقوام به عروسی دخترش دعوت شدیم. وقتی به تالار رفتیم دختر ١٨ماهه‌ام پیش من بود. چند دقیقه بعد بهانه کرد، من او را بغل یکی از بچه‌های فامیل دادم و خواستم که او را پیش همسرم ببرد.

چند دقیقه بعد از طریق همسرم متوجه شدم که بچه به او نرسیده و گم شده ‌است. سراغ کسی که بچه را به او داده ‌بودم رفتم و گفتم بچه را چه کردی، گفت یکی از پسران فامیل داماد، بچه را از من گرفت و گفت به مادرش می‌رساند. دنبال آن پسر گشتیم اما پیدایش نکردیم تا اینکه پسری جوان از دوستان داماد آمد و گفت پسری در توالت گیر افتاده ‌بود و وقتی در را شکستند پسری که دختر من را با خودش برده ‌بود، پیدا کردند درحالی‌که عریان بود و بچه را هم کف توالت بدون لباس و پوشک خوابانده بود. ما همگی آن پسر را در آن وضعیت دیدیم. با بازداشت متهم وی مدعی شد یک سوءتفاهم پیش آمده ‌است، اما بعد گفت قصد آزار کودک را داشته که موفق به این کار نشده ‌است.

با تکمیل پرونده و صدور کیفرخواست، متهم روز گذشته در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت. او یک بار دیگر ربایش کودک و قصد آزار او را رد کرد، اما چهار شاهد که همگی غریبه بودند در برابر قضات شهادت دادند که کودک را عریان وسط راهرو دستشویی دیده‌اند. یکی از شاهدان گفت: کودک بدون پوشک و به پشت، کف زمین خوابانده شده ‌بود و متهم هم لباسی بر تن نداشت، ما همگی او را دیدیم. در توالت قفل شده ‌بود، ما در را شکستیم و وارد شدیم و متهم دروغ می‌گوید که قصد بدی درباره کودک نداشته ‌است. با پایان جلسه دادگاه، هیئت قضات وارد شور شدند و متهم را به تحمل ١٥ سال حبس به خاطر آدم‌ربایی و شش ماه حبس به خاطر کودک‌آزاری محکوم کردند.

در پرونده دوم زنی که متهم است پسربچه‌ای را ربوده‌ و چند روز نزد خودش نگه‌ داشته، در جلسه محاکمه‌اش مدعی‌ شد به خاطر توهم ناشی از مصرف شیشه دست به کودک‌ربایی زد‌ و تصور می‌کرد کودک ربوده‌شده خواهرزاده‌اش است. به گزارش خبرنگار ما، ساعت ١٩:٣٠ بیست‌و هفتم تیرماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ مفقودشدن پسربچه‌ای ٣,٥ساله به نام یوسف به کلانتری ١٢٨ تهران نو اعلام شد. با حضور مأموران کلانتری در محل فقدان کودک در خیابان ایرانمهر، پدر و مادر یوسف در اظهارات خود گفتند: روز حادثه برای میهمانی به خانه یکی از بستگان خود در خیابان ایرانمهر رفتیم، حدود ساعت هفت عصر، یوسف به تنهایی و درحالی‌که کلاه نقابدار قرمز (طرح مرد عنکبوتی) به سر داشت، از خانه خارج شد، چند دقیقه‌ای از خارج‌شدن یوسف نگذشته بود که برای آوردنش از خانه خارج شدیم اما او را پیدا نکردیم. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدان کودک و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ٢٧ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

هم‌زمان با اقدامات پلیسی، خانواده فقدانی و بستگان آنها نیز تصاویر یوسف را به همراه شماره تماس خود در محدوده محل ربوده‌شدن یوسف اطلاع‌رسانی کرده بودند، تا اینکه زنی ناشناس در تماس با خانواده یوسف، به آنها اعلام کرد که یوسف نزد اوست و او قصد بازگرداندن کودک را دارد که بلافاصله موضوع از طریق خانواده یوسف به پلیس اطلاع داده شد، سرانجام با شناسایی محل تردد زن ناشناس در خیابان دماوند – محدوده اتوبان امام علی(ع)، این خانم ناشناس درحالی‌که یوسف را همراه خود داشت، شناسایی، دستگیر و یوسف نیز سالم به خانواده‌اش تحویل داده شد. زن متهم روز گذشته پای میز محاکمه رفت و گفت: من با چند زن زندگی می‌کردم که شیشه مصرف می‌کردند و خودم هم گاهی شیشه مصرف می‌کردم. روز حادثه وقتی یوسف را دیدم فکر کردم او خواهرزاده من است. دستش را گرفتم و به خانه بردم بعد که متوجه شدم اشتباه کرده‌ام، او را به خانواده‌اش بازگرداندم. با پایان جلسه رسیدگی هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه شرق