حمله به هتل اینترکانتیننتال کابل
منابع خبری در افغانستان از حمله افراد مسلح به هتل اینترکانتیننتال کابل خبر دادند.

حمله انتهاری به یک هتل در کابل

به نقل از پایگاه روزنامه ایندیپندنت، گزارش رسانه‌های محلی حاکی از آن است که دست‌کم چهار مهاجم در این حمله دست داشته‌اند و عده‌ای را گروگان گرفته‌اند.

مهاجمان شنبه شب حدود ساعت ۲۱ به وقت محلی وارد این هتل بین‌المللی در غرب کابل شدند و به سوی مهمانان، کارمندان هتل و مأموران امنیتی شلیک کردند. آنها همچنین با پرتاب نارنجک بخش‌هایی از هتل را منفجر کردند.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان با بیان اینکه اطلاعاتی از تلفات حمله در اختیار نیست، خاطرنشان کرد، افراد مهاجم ظاهرا از بمب‌گذاری انتحاری نیز در این حمله استفاده کرده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد که بر اساس اطلاعات اولیه، در این رویداد چهار فرد مهاجم دخیل بوده‌اند. به گفته مقام‌ها، مأموران دو تن از مهاجمان را از پای درآورده‌اند و در جست‌وجوی دو تن دیگر هستند.

در همین رابطه، خبرگزاری بخدی افغانستان گزارش داد، در میان مهاجمان یک بمب‌گذار انتحاری نیز حضور داشته و مهاجمان از بمب‌های دستی نیز استفاده کرده‌اند.

دانش خاطرنشان کرد، امنیت هتل اینترکانتیننتال از دو هفته به این سو توسط یک شرکت خصوصی تأمین می‌شود. به گفته او، مهاجمان از طریق آشپزخانه وارد هتل شدند.

گفته می‌شود این هتل میزبان یک کنفرانس مربوط به فناوری اطلاعات بوده که مقام‌های محلی هم در آن حضور داشته‌اند.

یکی از مهمانان این هتل به خبرگزاری فرانسه گفته که مردم در اتاق خود پنهان شده‌اند. او افزود: نمی‌دانم که آیا مهاجمان در داخل هتل هستند اما صدای شلیک را از جایی در نزدیکی طبقه اول می‌شنوم.

فرد دیگری که موفق به فرار از هتل شده، به خبرنگاران گفت که مهاجمان، مهمانان هتل را از پنجره طبقات سوم و چهارم به بیرون انداخته‌اند. وی جسد چهار تن را خارج از هتل دیده است. به گفته این شاهد عینی، مهاجمان فریاد «الله‌اکبر» سر داده‌اند.

خبرگزاری‌ آریانای افغانستان نیز گزارش داد که صدای انفجار از هتل کانتیننتال شنیده شده و در پی آن بخشی از این هتل دچار آتش‌سوزی شده است.

در همین حال، خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی درباره این حمله به نقل از ساکنان و کارکنان این هتل اعلام کرد که چهار مهاجم در این رویداد دست داشته‌اند که با نیروهای امنیتی وارد درگیری مسلحانه شده‌اند. بر اساس گزارش رویترز، این رویداد چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است.

مدیر این هتل که توانسته از محل درگیری جان سالم به در برد، گفته است، افراد مهاجم توانستند داخل هتل بروند و ساکنان در میانه تیراندازی‌ها سعی می‌کردند فرار کنند.

با این حال، مدیر این هتل نیز به تعداد تلفات احتمالی این حمله اشاره‌ای نکرده است.

به گزارش رویترز، این حمله در حالی صورت گرفته که روز پنج‌شنبه گذشته سفارت آمریکا در کابل به اتباع آمریکایی هشدار داد: ما از گزارش‌هایی اطلاع یافته‌ایم که نشان می‌دهد گروه‌های افراطی احتمالا به دنبال برنامه‌ریزی برای انجام حمله‌ای در هتل‌های کابل هستند.

اینترکانتیننتال یکی از هتل‌های مشهور کابل و محل اقامت بسیاری از شهروندان کشورهای غربی است. این هتل بر روی تپه‌ای در غرب این شهر واقع است.

این هتل به شدت تحت محافظت قرار دارد و ایست‌های بازرسی متعددی برای ورود به آن وجود دارد. بر اساس گزارش بی‌بی‌سی‌، بیش از شش سال پیش نیز به هتل اینترکانتیننتال حمله شده بود که در نتیجه آن ۲۱ تن کشته شدند. گروه طالبان مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته بود.

تکمیلی

پلیس افغانستان می گوید حداقل دو نفر از مهاجران به هتل اینترکنتیننتال هنورز زنده هستند و معلوم نیست چه تعداد گروگان در اختیار دارند. سازمان اطلاعات افغانستان به ای آف پی گفته حداقل ۵ نفر در جریان گروگانگیری کابل کشته شدند.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : isna.ir