قاتل «بنیتا» در ملأعام قصاص می‌شود
متهم ردیف اول پرونده قتل بنیتا یک گام دیگر به قصاص نزدیک شد و قرار است حکم قصاص وی در ملأعام به اجرا دربیاید.

اعدام قاتل بنیتا در ملاعام

بنابر ماده 428 قانون مجازات اسلامی در مواردی که جنایت، نظم و امنیت عمومی را برهم زند یا احساسات عمومی را جریحه‌دار کند، تفاضل دیه می‌تواند با توجه به شرایطی و درخواست دادستان و تأیید رئیس قوه‌قضائیه از بیت‌المال پرداخت شود بنابراین با توجه به اینکه این جرم باعث اخلال در نظم و جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شده بود، قرار است پرونده برای پرداخت تفاضل دیه و گرفتن استیذان از طریق دادستانی به دفتر رئیس قوه‌قضائیه فرستاده شود و متهم ردیف اول بنابر کیفرخواست صادر شده در ملأعام (مشیریه) قصاص می‌شود.

بر اساس این گزارش، بنیتا دختر هشت ماه‌ای بود که 29 تیر سال جاری توسط دو سارق ربوده و پیکر بی‌جان این دختر بچه صبح روز چهارم مرداد داخل خودروی پراید در شهرستان پاکدشت کشف شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر بنتیا پنجم مرداد در آستان مقدس امام‌زادگان ابراهیم و اسماعیل (ع) در بخش کهریزک انجام شد و متهمان، 6 مرداد صحنه ربودن بنیتا را در منطقه مشیریه (محل وقوع ربودن بنیتا) بازسازی کردند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، تحقیقات از متهمان در دادسرای امور جنایی تهران انجام شد و پس از 17 روز رسیدگی پرونده در مرحله دادسرا که مشتمل بر تشریفات احاله نیز بود، به سرانجام رسید و کیفرخواست متهمان صادر شد.

در دو جلسه محاکمه‌ای که 20 و 22 شهریور در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، محمد شهریاری؛ نماینده دادستان و صادرکننده کیفر‌خواست برای متهمان، متن کیفر‌خواست را قرائت و برای متهم ردیف اول، تقاضای قصاص در ملأعام کرد.

در این جلسات پدر و مادر بنیتا و وکیل اولیای دم در جایگاه حاضر شده و خواستار قصاص برای هر دو متهم این پرونده شدند، در نهایت نیز متهم ردیف اول و دوم در جایگاه حاضر شده و به دفاع از خود پرداختند.

دادگاه در نهایت متهم ردیف اول پرونده قتل بنیتا را به اتهام قتل عمد به قصاص، به خاطر آدم‌ربایی، رها کردن طفل و مباشرت در سرقت مجموعاً به 51 سال حبس، 111 ضربه شلاق، رد عین مال مسروقه، دیه و دو سال تبعید به دیوان‌دره محکوم کرد.

متهم ردیف دوم این پرونده نیز در ارتباط با عناوین اتهامی مختلف، جمعاً به 13 سال حبس، 111 ضربه شلاق و دو سال اقامت اجباری در شهرستان ایذه محکوم شد.

با اعتراض متهمان، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده و حکم مجازات در شعبه 15 دیوان عالی کشور نیز تأیید شد.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tasnimnews.com