قلب، دو كليه، كبد و قسمتی از استخوان رويا سادات حسينی، قهرمان كاراته كشور كه هفته پيش بر اثر تصادف رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود، دقايقی پيش در بيمارستان امام خمينی(ره) تهران اهدا شد تا جان 5 بيمار درمانده را نجات دهد.
 
به گزارش فارس ، مادر رویا، قهرمان 18 ساله كاراته كشور كه 29 مرداد در بزرگراه تهران - قم بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود دقایقی پیش قبل از عمل اهدای اعضای عضو در بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: زیباترین كاری كه می‌توانستم انجام دادم و با این كار احساس می‌كنم رویای من هنوز زنده است.


وی افزود: دخترم خیلی فعال و پر انرژی بود و كاراته را خیلی دوست داشت. شب قبل از حادثه كه مسابقه داده بود با هم صحبت كردیم و الان می‌توانم بگویم دوست دارم آن افرادی كه اعضای دخترم را می‌گیرند خوب شوند و من آنها را ببینم.


سید اسماعیل حسینی پدر رویا سادات حسینی نیز گفت: شب قبل از مسابقه با دخترم صحبت كردم. قرار بود فردای آن روز از تهران به قم برگردند. ساعت 10 صبح روز حادثه به ما اطلاع دادند كه یك تصادف جزئی انجام شده است و دخترم را به همراه چند نفر از دوستانش به بیمارستان حضرت معصومه (س) قم منتقل كرده‌اند. من همان جا با خدای خودم نجوا كردم كه خدا كند دخترم ضربه مغزی نشده باشد.


پس از رسیدن من به بیمارستان اطلاع دادند كه 3 نفر از دوستان دخترم كشته شدند و از همان روز اول به ما گفتند كه رویا مرگ مغزی شده است و ما هم برای سلامت او در منزل دعا كردیم اما انگار قرار بود رویا برود.


وی افزود: من به توصیه پزشكان حاضر شدم با بهترین كار ممكن یعنی اهدای اعضای فرزندم مواقفت كنم. اكنون احساس می‌كنم الان دخترم زنده است و چند خانواده 70 تا 80 نفری كه اعضای دخترم را می‌گیرند برای او دعا می‌كنند و با این كار بهشت نصیب او می‌شود.


وی با اشاره به اینكه در این لحظات فقط از خدا صبر می‌خواهم گفت: با این كار آخرت دخترم را نجات می‌دهم و روحش را شاد می‌كنم. فقط می‌گویم« راضی‌ام به رضای خدا.»


عمه رویا هم گفت: پدر و مادر رویا زیباترین كار را انجام داد. آنها روح بزرگی دارند. قرار گرفتن در این شرایط سخت است و شاید هر كسی این كار را انجام ندهد. اگر هر كدام از افرادی كه اعضای فرزند برادرم را می‌گیرند كار خیری انجام دهند ثواب آن برای رویا نیز نوشته می‌شود و از نظر ما رویا هنوز زنده است.


وی افزود: مادر رویا خودش یك بیمار كلیوی است كه یك كلیه پیوند گرفته است و می‌تواند بفهمد كه یك خانواده پیوندی چه زجری را متحمل می‌شوند و با پیوند كلیه یك نفر یك خانواده نجات می‌یابد.


عباس خدادادی، مسئول هماهنگ‌كننده واحد پیوند و فراهم‌آوری اعضای بیمارستان امام خمینی(ره) نیز گفت: وقتی موضوع اهدای عضو با خانواده حسینی مطرح شد آنها با روی باز پذیرفتند و این در حالی است كه متأسفانه 80 درصد موارد درخواست پیوند به شكست می‌انجامد و خانواده‌ها راضی به این كار نمی‌شوند.


وی افزود: كبد رویا سادات حسینی در شیراز و قلب، دو كلیه و قطعه‌ای از استخوان وی امروز در تهران پیوند خواهد شد.


به گزارش فارس رویا سادات حسینی قهرمان كاراته سبك كیوكوشین ساكن قم چند روز پیش در بزرگراه تهران- قم به علت تصادف دچار تروما و مرگ مغزی شده و امروز پس از تأیید مرگ مغزی وی از سوی تیم تشخیص مرگ مغزی، با رضایت خانواده‌اش قلب، دو كلیه، كبد و قطعه‌ای از استخوان وی به بیماران نیازمند اهدا و پیوند می‌شود.

 

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com