سرنوشت نامعلوم صیادان 20 قایق در خلیج فارس
طوفان در بندر دیر، مردم و صیادانی که از شب گذشته به دریا رفته بودند را غافلگیر کرد و باعث ناپدید شدن چند شناور شد.

قایق‌های غیرمجاز در طوفان خلیج مفقود شدند

طوفان در بندر دیر، مردم و صیادانی که از شب گذشته به دریا رفته بودند را غافلگیر کرد و باعث ناپدید شدن چند شناور شد که تا این لحظه اطلاعات دقیقی از وضعیت آنها در دست نیست.

حسین درخشان مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر می‌گوید: شب گذشته بین ۸ تا ۱۰ قایقی که برای صیادی رفته بودند در حوالی کنگان و دیر به دلیل طوفانی شدن هوا دچار مشکل شدند که تاصبح خوشبختانه پنج قایق موفق به بازگشت شدند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات بوشهر گفت: قایق‌های مفقود شده قایق‌های تفریحی و غیرمجاز بودند که شبانه به آب زده بودند.

عباس آهنگر مقدم معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات بوشهر در رابطه با طوفان شب گذشته بوشهر و بندر دیّر اظهار کرد: در خصوص اتفاق شب گذشته در بوشهر، نماینده شیلات در هواشناسی سه شب قبل به ما اوضاع نامناسب دریا را اطلاع رسانی کرده بود. استانداری و مراجع ذیربط در رابطه با طوفان و شرایط بد آب و هوایی در خلیج هشدارهای لازم را داده و نامه‌نگاری‌های را انجام داده بودند.

وی افزود: ما از طریق پیامک و نامه این موضوع را به صیادان اطلاع داده بودیم اما برخی از صیادان که مجوز یک ماهه داشتند بر روی آب بودند و دسترسی به آنها امکان پذیر نبود.

اما تعدادی دیگر از قایق‌های مفقود شده قایق های تفریحی و غیرمجاز بودند که شبانه به آب زده بودند. طبق اعلام دریابانی هیچ مجوزی ثبت نشده و خروج این قایق ها غیرقانونی بوده است.

وی تاکید کرد: دریابانی هیچ خروجی شبانه ای را به ثبت نرسانده است.

این قایق‌ها مجوز صید ندارند. ما در تنگستان، شهرستان دیّر و کنگان اعلام مفقودی قایق داشتیم که در کنگان هر دو قایق مفقود شده پیدا شد. قایق های بر روی آب دیّر هم در کنار سکوهای عسلویه و عامری پهلو گرفتند و جستجو برای نجات قایق‌های دیگر همچنان ادامه دارد.

آهنگر مقدم بااشاره به برآورد خسارت اسکله رستمی تصریح کرد: اسکله رستمی در تنگستان کمی بابت طوفان خسارت دیده و سقف ساختمان بلند شده است که در حال برآورد خسارت آن هستیم.

وی ادامه داد: چند قایق کنار اسکله مفقود شده که همچنان در حال جستجوی آنها هستیم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir/ ilnanews.com