"تينر تابك" بازرگان سرشناس آلمانی طی اظهاراتی عجيب اعلام كرد كه همواره مايل بوده كه كاری كند تا مسلمانان بتوانند مزه مشروب را بچشند!
 
به گزارش شیعه آنلاین، "تینر تابك" كه از اظهاراتش فردی دیوانه به نظر می رسد، در ادامه گفت: همیشه مایل بودم كاری كنم تا مسلمانان بتوانند بدون عذاب وجدان و مشكل دینی، مزه مشروب را بچشند! از همین رو به فكر ساخت مشروب حلال و بدون الكل برای آنان افتادم. در نهایت موفق به این كار شدم و محصول شركتمان را در ماه مبارك رمضان به مسلمانان عرضه كردیم.
 
این بازرگان آلمانی همچنین گفت: این محصول مشروبی است بدون الكل اما مزه آن شبیه به مشروب است. آن را 100% بدون الكل و حلال ساخته‌ایم و موفق شدیم از "جمعیت نظارت بر مأكولات حلال" مجوز كسب كنیم. این مجوز حلال بودن این محصول را ثابت می كند.
 
وی در ادامه گفت: البته ما این محصول را مشروب نمی نامیم زیرا در آن الكل وجود ندارد. با این كار می توانیم مشتریان مسلمان برای خود كسب كنیم. مسئولان بازاریابی شركتمان موفق شده اند تا به امروز چندین مشتری در كشورهای مختلف اسلامی و عربی از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مالزی،‌ آذربایجان باكو و غیره بیابند و استقبال نسبتا خوبی از این محصول شده است.
 
در همین راستا شیخ "سعود فنیسان" رئیس سابق دانشكده شریعت اسلامی "محمد بن سعود" طی اظهاراتی گفت: ادعاهای این بازرگان آلمان در مورد مشروب حلال، از نظر ما غیر قابل قبول است. حتی اسمی كه برای این محصول انتخاب شده، نامناسب است زیرا ما معتقدیم لفظ "مشروب" موجب نشر فحشا و گناه می شود.
 
وی در ادامه افزود:‌ ذات مشروب حرام است، پس چگونه می شود حرامی حلال باشد؟! اصلا حلال و حرام با هم مخلوط نمی شوند بلكه حلالی كه با حرام مخلوط شود،‌ حرام می شود. اگر هم ادعای این مرد آلمانی درست باشد، در آن صورت نباید آن را مشروب بنامیم بلكه باید به آن "نوشیدنی حلال" گفت.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:shia-online.ir