لحظاتی پس از افتتاح پر سروصدای تونل توحید، تصادف در تونل برای لحظاتی اولین عبور و مرورها در این تونل را مختل کرد.

به نقل از رجا نیوز،  اولین تصادف در تونل توحید بین خودروی یکی از شهرداران مناطق و یکی از کارمندان موتورسوار شهرداری، پس از آن اتفاق افتاد که ترافیک سنگین اتوبان چمران به درخواست مسئولان شهرداری وارد تونل شد. در این حادثه فرد موتور سوار به شدت مجروح شد.

ساعت 10:30 امروز بعد از پایان مراسم افتتاحیه تونل ناتمام توحید که باوجود مخالفت جدی کمیسیون عمرانی شورای شهر تهران و هشدار کارشناسان قبل از موعد مقرر افتتاح شده است و در حالی که عوامل شهرداری هنوز در حال تردد در تونل بودند مسئولان شهرداری با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی با باز کردن مسیر تونل، حجم زیادی از ترافیک سنگین بزرگراه چمران را به داخل این تونل هدایت کردند، که این اقدام بلافاصله اولین تصادف در تونل توحید را رقم زد.

در این تصادف که بین خودروی پژو 405 یکی از شهرداران مناطق و یکی از کارمندان موتور سوار شهرداری روی داد، فرد موتور سوار به شدت مجروح شده است. این تصادف در سیصد متری ابتدای تونل در محورشمال به جنوب اتفاق افتاد.

گفتنی است برای افتتاح این تونل، شهرداری تهران از مدتها پیش با نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر، تونل توحید را بزرگترین پروژه شهری تاریخ کشور معرفی کرده بود و امروز هم در جریان افتتاحیه این تونل شبکه دو سیما به صورت کامل مراسم افتتاحیه آن را پخش کرد. این در حالی است که زمان افتتاح تونل توحید بارها به دلیل مخالفت شورای شهر تهران به دلیل برخی نواقص فنی، عمرانی و امنیتی و بروز برخی ریزش‌های در حین اجرای عملیات به تعویق افتاده بود.

هر چند مجموعه فنی شورای شهر تهران باز هم با افتتاح این تونل تا برطرف شدن کامل نواقص فنی به دلیل بافت سست زمین در منطقه تونل توحید مخالفت کرده است، اما شهرداری تهران با اصرار فراوان امروز این تونل را با حضور محمد باقر قالیباف افتتاح کرد. تونل توحید، بزرگترین پروژه شهری کشور محسوب می شود که با تخصیص امکانات ویژه با سرعت بالایی توسط شهرداری تهران به اجرا در آمده است.

 
گردآوری: گروه خبری سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:rajanews.com