4 زن و 6 مرد كه با تشكيل باند تبهكاری موسوم به عقرب، پس از فريب دختران فراری، به آنها آموزش سرقت، زورگيری و اخاذی می‌دادند، شناسايی و دستگير شدند...

 
 
 به گزارش «جام‌جم»، راز فعالیت تبهكاری این باند وقتی فاش شد كه ساكنان یك مجتمع مسكونی در مارلیك كرج به خاطر رفت و آمدهای افراد مشكوك به خانه یكی از زنان همسایه كه به تنهایی زندگی می‌كرد، با حضور در پلیس آگاهی شهریار از زن همسایه شكایت كردند.

ماموران پس از شنیدن اظهارات شاكیان برای بررسی موضوع به مجتمع مسكونی اعزام شدند و آن محل را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند كه معلوم شد گفته‌های شاكیان صحت دارد و هر روز زنان و مردان غریبه همراه با افراد خلافكار و سابقه‌دار به خانه زن تنها می‌آیند و پس از چند ساعت، آنجا را ترك می‌كنند.

بامشخص شدن این موضوع، پرونده‌ای تشكیل شد و قاضی امرجی، رئیس شعبه 103 دادگاه بخش ملارد دستور ویژه‌ای را برای دستگیری این زن و همدستانش صادر كرد.

كشف اموال دزدی از خانه زن تنها

ماموران آگاهی شهریار با هماهنگی قضایی خانه زن تنها را محاصره كردند و 2 هفته پیش وارد خانه‌اش شدند. در بررسی از این محل، لوازم خانگی مسروقه، كیف‌های زنانه، طلا و مدارك هویتی مسروقه كه در اتاق‌های خانه جاسازی شده بود، كشف شد و در این خصوص 6 مرد دستگیر و برای ادامه تحقیقات به اداره مبارزه با سرقت آگاهی شهریار منتقل شدند.

متهمان خود را ابراهیم، حسین، یحیی، ایرج، رضا و محمد معرفی و در بازجویی‌های پلیسی ادعا كردند كه به اشتباه دستگیر شده‌اند و برای شركت در یك مهمانی به خانه زن صاحبخانه دعوت شده‌اند.

سوابق كیفری متهمان راز گشود

به دنبال اظهارات متناقض متهمان، ماموران به بررسی سوابق كیفری آنها پرداختند كه معلوم شد همگی آنها دارای سوابق كیفری متعدد در خصوص سرقت، زورگیری و اخاذی هستند و یكی از آنها به نام ابراهیم معروف به مهدی زورآبادی تبهكاری حرفه‌ای است كه كلكسیونی از جرایم را در سوابق كیفری خود دارد.

با مشخص شدن سوابق كیفری متهمان، آنها به طور جداگانه مورد بازجویی قرار گرفتند تا این كه پس از چند روز، راز جرایم مختلف اعضای باند فاش شد.

اعتراف سركرده باند

ابراهیم، سركرده باند تبهكاری عقرب در اظهاراتش به پلیس گفت: از چند سال قبل، پس از آشنایی با سارقان و افراد متعدد سابقه‌دار، در باندهایی كه آنها تشكیل داده بودند، فعالیت می‌كردم. 2 سال پیش، بعد از آزادی از زندان، باند جدیدی تشكیل دادم و با شناسایی افراد سابقه‌دار، آنها را به عضویت در گروه خود دعوت كردم و فعالیت دوباره‌ام شروع شد.

سركرده باند با تشریح جرایم جدید خود گفت: پس از تشكیل باند جدید، با یك زن جوان به نام شهلا كه از سركردگان باندهای فساد بود، آشنا شدم و در پی این ارتباط به منزلش رفت‌وآمد می‌كردم. پس از آن شهلا با پرسه زدن در بوستان‌های شهر كرج و شهریار، دختران فراری را شناسایی و با انتقال به خانه‌اش گرفتار باند فساد می‌كرد.

متهم تصریح كرد: به دختران فراری سرقت، زورگیری و اخاذی را آموزش می‌دادیم. پس از پایان آموزش، دختران جوان، مردان پولدار را فریب می‌دادند و به خانه شهلا دعوت می‌كردند. بعد من و همدستانم با زور و تهدید چاقو، از مردان پولدار سرقت و در برخی موارد هم برای فاش نشدن رابطه آنها با دختران فراری به دفعات از آنها اخاذی می‌كردیم.

كلكسیونی از جرایم

سركرده باند تبهكاری در ادامه گفت: در برخی سرقت‌ها هم دختران فراری را به عنوان طعمه در مسیر راه رانندگان عبوری در شهر قرار می‌دادیم و به محض این كه آنها سوار خودروها می‌شدند، با قمه و چاقو به سوی راننده‌ها حمله‌ور می‌شدیم.

وی ادامه داد: پس از توقف خودروها،‌ با ادعای این كه دختران جوان، همسر یا خواهر ما هستند، از رانندگان به دلیل ایجاد مزاحمت، اخاذی و در صورت مقاومت، آنها را زخمی می‌كردیم.

متهم افزود: علاوه بر این سرقت‌ها و اخاذی‌ها، با ایجاد رعب و وحشت برای رهگذران محله‌های مختلف شهر، با زورگیری، پول و اموال قیمتی آنها را با خود می‌بردیم. چند مورد سرقت از منازل هم مرتكب شده‌ایم و درخصوص خرید و فروش موادمخدر (شیشه و كراك)‌ هم فعالیت داشتیم.با اعتراف سركرده باند، ‌5 همدست وی هم مورد بازجویی‌های متعددی قرار گرفتند و به همكاری با او اعتراف كردند.

دستگیری 4 متهم زن

در حالی كه تحقیقات از آنها ادامه داشت، چند روز قبل ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شهریار، مخفیگاه شهلا و 3 دختر فراری را ـ كه اعضای تحت تعقیب باند موسوم به عقرب بودند ـ در خانه‌ای واقع در یكی از محله‌های شهریار شناسایی و آنها را دستگیر كردند.

با انتقال آنها به پلیس آگاهی، متهمان مورد بازجویی قرار گرفتند و به همكاری با دیگر اعضای باند اعتراف كردند.

بنابراین گزارش، 10 عضو این باند تبهكاری با قرار قانونی از سوی قاضی امرجی، رئیس شعبه 103 دادگاه بخش ملارد روانه زندان شدند و تحقیقات تكمیلی برای افشای دیگر جرایم متهمان و همدستان احتمالی آنها ادامه دارد.
 
 
 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jamejamonline.ir