پرت کردن کفش به کسی، نشانه‌ای از اعتراض است و عراقی‌ها نیز چند سال قبل پس از به زیر کشیدن مجسمه صدام حسین در سال ۲۰۰۳ به سوی آن کفش پرتاب کردند.
 
 
اگرچه پرتاب لنگه کفش یک مسابقه قهرمانی است که سال گذشته در پنجمین دوره مسابقه قهرمانی ان مارسی، ده ها نفر از کشورهای فرانسه، بلژیک، کانادا، چین، ایالات متحده و مراکش حضور داشتند اما پرت کردن کفش به کسی، نشانه‌ای از اعتراض است و عراقی‌ها نیز چند سال قبل پس از به زیر کشیدن مجسمه صدام حسین در سال ۲۰۰۳ به سوی آن کفش پرتاب کردند.

در فرهنگ تایلند نیز پرتاب کفش یا اشیا‌ دیگر به معنای اعتراض و توهین است. به طوری که ماه گذشته گذشته صدها تن از تایلندی‌های معترض به دولت این کشور که در مقابل ساختمان کنسرسیوم مخابراتی که قرار بود از سوی نخست وزیر مورد بازدید قرار گیرد جمع شده بودند، پس از دیدن وی با پرتاب کفش و اشیاء دیگر نسبت به اقدامات وی اعتراض کردند.

همچنین در جریان دعوای شدیدی که بر سر لایحه ای بحث انگیز در مجلس تایوان رخ داد، یکی از قانونگذاران کفش‌هایش را به سوی سخنگوی مجلس پرتاب کرد، صورت وی را گاز گرفت و به یکی از همکارانش سیلی آبدار و جانانه ای زد.

نمایندگان حزب مترقی دموکراتیک در تلاش بودند از تصویب لایحه ای جلوگیری به عمل آورند و در گیر و دار همین تلاشها بودند که «وانگ شیوهیوی» کفشهایش را به سوی شخص پشت تریبون از حزب مخالف پرتاب کرد و به سوی وی یورش برد.

اما این ماجرا فقط به سیاسیون ختم نمی‌شود بلکه در دنیای فوتبال نیز در
۱۸ فوریه سال ۲۰۰۰ که دیوید بکام به دلیل بیماری پسرش بروکلین نتوانست خودش را به تمرین منچستر برساند، روز بعد که بکام سر تمرین رفت با برخورد بد «فرگوسن» مواجه شد و بالاخره ماجرای پرتاب کفش فرگوسن بعد از شکست مقابل آرسنال در جام حذفی و برخورد آن با ابروی بکام به نقل محافل ورزشی تبدیل شد. فرگوسن معتقد بود: بکام روی گل اول آرسنال مقصر اصلی بود و بکام هم در برابر تعجب بازیکنان منچستر، هیچ تقصیری را بر گردن نگرفت؛ این کشمکش با پرتاب کفش فرگوسن ادامه پیدا کرد که بعد از برخورد به دیوار به شکلی تصادفی به چشم چپ بکام برخورد کرد.

گاندی نیز یک بار در حین سوار شدن به قطار، یک لنگه کفشش در آمد و روی خط آهن افتاد. او به خاطر حرکت قطار نتوانست پیاده شود و آن را بردارد. در همان لحظه، گاندی با خونسردی لنگه کفش دیگرش را از پا در آورد و آن را در مقابل دیدگان حیرت زده اطرافیان، طوری به عقب پرتاب کرد که نزدیک لنگه کفش قبلی افتاد.

یکی از همسفرانش علت امر را پرسید. گاندی خندید و در جواب گفت: مرد بینوایی که لنگه کفش قبلی را پیدا کند، حالا می تواند لنگه کفش دیگر را نیز برداشته و از آن استفاده کند.
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: تابناک