طنز: راهنمای تولید خودرو
طنز زیر را محمدرشا احمدی در راستای تولید خودرو و انحصار بازار خودرو در دست یک یا چند گروه نوشته است.

طنز: محمدرضا احمدی:

 

الف - مهندسی معكوس :

ابتدا یك اتومبیل خارجی را مهندسی معكوس كرده كل قطعاتش را از هم باز می كنیم . شاسی آن را كه از ابتدا كارخانه اضافه گذاشته بود می بریم ذوب می كنیم و از آن برای ساخت قطعات دیگر استفاده می كنیم . سایر قطعات را از روی قطعات جدا شده می سازیم و البته كیفیت آن مهم نیست چون" آزمایش مواد" آن كه از چی بوده كار سختی است و وقت تلف كنی است . كلا" كیفیت در ساخت یك خودرو هیچ تاثیری ندارد (نشون به اون نشون كه الان قناری را هم رنگ بزنی جای عقاب بفروشی كسی حالیش نیست)

بنابراین "كیفیت" مهم نیست . ( كیفیت خر است ) . وقتی قطعات ( همیشه خدا بدانید كه هر چی ما می سازیم با مشابه خارجی اش رقابت می كند) ساخته شد همه را روی یك سفره پهن می كنیم . یكی یكی می شمریم باید تعداد قطعات عین كاتالوگ محصول اصلی باشد . اگر یك قطعه ایی  آخر كار كم آوردید همان شاسی بوده كه آبش كردیم رفت و اگر اضافه باشد لابد كارخانه اضافه گذاشته كه شما بریزید دور.. چون " اینها" (همان استكبار جهانی) برای رد گم كنی یك چیزهایی همیشه اضافه می گذارند.

 

ب - مونتاژ :

در مرحله بعد همه قطعات را طبق كاتالوگ به هم وصل می كنید و نهایتا" چون همش به هم وصله "شاسی" هم نمی خواد. به این ترتیب تقریبا" خودروی ما حاضر است . در گام بعدی حقوق كاركنان را می دهیم .میزان جمع كل حقوق ایشان هر چی شد می شود پاداش تك تك هیئت مدیره این شركتی كه برای خودروسازی راه انداخته ایم . وقتی همه این پرداختها را انجام دادیم زنگ می زنیم به كل فامیل و چنانچه شب عیدی آنها مشكلاتی داشتند به آنها وام می دهیم . جمع كل وام ها با جمع كل حقوق و مزایا و پاداش هایی كه دادیم را حساب می كنیم . حالا هر چی شد به تعداد  آن دو تا نصفی خودروی تولیدی تقسیم می كنیم ...می شود بهای تمام شده هر دستگاه خودرو ! حالا نرخ تورم مثلا" فرض بفرما 23% باشد . این را اضافه می كنیم به قیمت تمام شده . آنگاه 30% هم سود می كشیم روش . 10% هزینه های متفرقه و 10% مالیات و 10% عناوین دیگر مالیات و 10% بخاطر خوش تیپی خودمان و 10% هم به عنوان كمك به صندوق صحت و سلامت ... خلاصه جمع كل اینها میشود قیمت نهایی فروش .

 

ج - فروش:

بهترین راه "انحصار"...  و جلوگیری از ورود خودروی خارجی است . یك جوری "جو " بدهید كه همه  فكر كنند نابودی تولید شما یك چیزی است معادل "حمله داعش به عراق" ... یك جوری جو بدهید كه نابودی تولید شما یعنی نابودی " اشتغال" و " اخلاق" و تمام خوبی های روزگار ... یكجوری به وارد كنندگان خودروهای خارجی فحش ناموسی بدهید و یكجوری سعی كنید گمرك آنها را به 150% یا بیشتر برسانید كه حالشان برود توی قوطی ...  آنگاه ...

برادر من خب بفروشین دیگه ! این همه راه كار طلایی معطل چی هستین؟ (راستی خدمات طلایی پس از فروش هم یادتان نرود!).


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir