مردان هسته‌‌ای در وین به کنسرت می‌روند؟
کنسرت علیرضا قربانی با عنوان «با من بمان» 18 اردیبهشت‌ماه در سالن موتزارت کنسرت هاوس وین برگزار می‌شود.

در این کنسرت قرار است قطعاتی از آهنگسازان ایرانی از جمله همایون خرم، فردین خلعتبری، در کنار قطعه جدیدی از ایمان خمّر رهبر این ارکستر به اجرا در آید.ایمان خمّر در گقت‌و‌گویی که با سایت موسیقی ما انجام داده است در مورد احتمال حضور تیم مذاکزه کننده هسته‌ای و همکاری این آهنگساز با علیرضا قربانی صحبت کرده است.او گفت: رایزن فرهنگی ایران در اتریش طی نامه‌ای رسمی و صحبت‌های تلفنی با من این مسأله را مطرح کردند و گفتند آیا امکان حضور این افراد در کنسرت وجود دارد؟ من به ایشان پاسخ دادم كه به عنوان یک هنرمند خوشحال خواهم شد که هر مخاطبی از هر قشری با خرید بلیت و حمایت از كنسرت مهمان ما باشند.

در این میان البته ما وظیفه‌ی خودمان می‌دانیم که بهترین جای سالن را در اختیارشان قرار دهیم؛ به‌خصوص اینکه آقای ظریف و همراهان‌شان در تاریخ معاصر ایران نقش بسیار پررنگی را ایفا کرده‌اند. گویا جناب رایزن نامه‌نگاری‌های رسمی‌ای نیز با آقای ظریف در این خصوص داشته‌اند. به‌هرحال تا این لحظه همچنان با توجه به مشغله‌ای که دیپلمات‌های ایرانی دارند، حضورشان در این برنامه قطعی نشده؛ اما هم گروه‌ ما و هم مخاطبان بسیار خوشحال خواهند شد که این تیم را در کنسرت ببینند.

خمّر ادامه داد: ایده‌ی برگزاری این كنسرت یك سال پیش مطرح شد؛ همان زمانی كه آقای قربانی برای برگزاری كنسرتی دیگر به وین آمده بودند. اتفاقاً آن برنامه‌شان با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد. همان زمان صحبت‌هایی را با ایشان انجام دادم تا در صورت امكان، این همكاری محقق شود و خوشبختانه هم‌اكنون این اتفاق افتاده و ما در سالن «موتزارت كنسرت هاوس» وین كه یكی از معتبرترین سالن‌های برگزاری كنسرت در این شهر است، به اجرای برنامه خواهیم پرداخت. در واقع انتخاب این سالن به خاطر اهمیتی است که در فضای موسیقایی این کشور دارد.

 

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:entekhab.ir