آنگونه که کارشناسان و برخی مسئولان اعلام کرده‌اند یکی از جدی‌ترین آثار حذف یارانه کالا از جمله یارانه حامل‌های انرژی جهش تورمی و گرانی شدید خواهد بود...

 

 آفتاب: آنگونه که کارشناسان و برخی مسئولان اعلام کرده‌اند یکی از جدی‌ترین آثار حذف یارانه کالا از جمله یارانه حامل‌های انرژی جهش تورمی و گرانی شدید خواهد بود. در این ارتباط یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها افزایش بهای مسکن را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام محمد علی رضایی با بیان اینکه اقتصاد ایران با چالش مواجه است تصریح کرد: «این طرح باید با مطالعه و پیش‌بینی تمام جوانب انجام شود تا وضعیت اقتصادی کشور حادتر نشود».

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، این نماینده مجلس در نشستی خبری در محل دفتر مجمع نمایندگان استان در مشهد افزود: «اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در صورتی که صحیح و کارشناسانه باشد می‌تواند برای برطرف نمودن این چالشها موثر واقع شود».

عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: «اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها افزایش بهای مسکن را به دنبال خواهد داشت».

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه برخی معتقد به اجرای مرحله‌ای این طرح هستند تا ضمن سنجش درمراحل مختلف، نواقص آن برطرف شود گفت: «برخی دیگر نیز اعتقاد دارند در صورت تعلل در اجرای این طرح قشر آسیب پذیر زیان بیشتری متحمل می‌شوند».

وی در عین حال با بیان اینکه اجرای این طرح ضروری است اظهار داشت: «اما آنچه مورد بحث و بررسی است چگونگی اجرای آن است تا به قشرمحروم جامعه فشار وارد نشود.» 
 
 
گردآوری: گروه خبر سمیرغ
www.seemorgh.com/news