ببخشید تعریف از خود نباشه ، اما من هم ترکم
کمال الدین پیرموذن در سخنان خود با بیان اینکه «همه ایرانیان در سراسر گیتی به آذربایجان افتخار می کنند که منشا تحولات مهم ایران و منطقه و جهان است»، افزود: آذربایجان پیشانی ایران است.

تمجید از خود نباشد من ترکم!

کمال الدین پیرموذن در سخنان خود با بیان اینکه «همه ایرانیان در سراسر گیتی به آذربایجان افتخار می کنند که منشا تحولات مهم ایران و منطقه و جهان است»، افزود: آذربایجان پیشانی ایران است. وی از جانب موکلانش در حوزه های انتخابیه اردبیل، ادامه داد: قرار ما در قالب آرمان های بلند انقلاب اسلامی بر این بود که ثروت ملی عادلانه تقسیم شود و هیچ تفاوتی بین اقوام نباشد. قرار این نبود که برخی اصول قانون اساسی مورد تایید امام ملت، بیش از سه دهه به اجرا در نیاید و رسانه ملی بار خاطر دولت نظام و چهره های محبوب ملت بوده و به اقوام شجاع ایران توهین کند. قرار ما این نبود که برخلاف تاکید امام و رهبری به پایتخت اسماعیل صفوی، بی مهری شود و به بانیان تمدن شیعی کشور و یکپارچه کنان ایران، چنین بی توجهی شود.

نماینده اردبیل خواستار آن شد که در فرصت طلایی تدوین برنامه ششم کشور، به همه این بی قراری ها و تبعیض ها پایان داده شود.پیرموذن که می گفت «نگذاریم جای شاکی و متشاکی در ایران عوض شود»، خاطرنشان کرد: عجبا که ما باید از آقای سرافراز برای توهین به اقوام، سیاسی کردن عزاداری مردم اردبیل و جبهه گیری در انعکاس توافق برجام شکایت کنیم اما او در عوض از من و آقایان قاضی پور و شجاعی شکایت کرده است! آقای سرافراز به عوض این شکایت به بیانیه نمایندگان ترک زبان مجلس توجه کن! لازم است که به جای چنین واکنشی حق اعتراض را پاس داریم .

او افزود: تمجید از خود نباشد، من ترکم! ما ترکان آذری میوه درختیم، هر رهگذری سنگ زند، بیم نداریم!نماینده اردبیل در پایان سخنانش از روحانی و ظریف و عراقچی تشکر کرد.

**********************************************************************************************************

بازی سیاسی با عمو فیتیله ای بچه ها!

باید از اقای پزشکیان و پیرموذن و اقایان مسئول و نماینده ای که مردم را تحریک می کنند پرسید شما در طول عمرتان اشتباه نکرده اید؟ تا حالا نشده که حرفی یا رفتاری داشته باشید که کسی را ناراحت کند؟

یک سناریو نویس یک اشتباه کرده و متنی را آماده کرد که در شان هیچ کس و از هیچ قومیتی نبود. اشتباه محرز است اما این دست مسائل اجتماعی را چه کسانی سیاسی می کنند؟ آیا راه حل این مسائل حمله سیاسی به ساختار یک نهاد اجتماعی فرهنگی است؟از نماینده مجلس گرفته تا استاندار و فرماندار، از سایت های محلی گرفته تا روزنامه های اصلاح طلب، یک موضوع را در یکی دو روز گذشته خوب پوشش داده اند و آن اشتباه یک سناریو نویس و البته اشتباه مصحح برنامه های صدا و سیما در تنظیم یک برنامه!

اما این برنامه که برای کودکان آماده شده و بیشتر جنبه اجتماعی فرهنگی داشت چرا باید دستمایه بازی سیاسی شود! کمال پیرموذن و مسعود پزشکیان و روزنامه قانون و محسن مهر علی زاده و ... چرا باید نسبت به برنامه عمو فیتیله ها حساس باشند؟

در یک آیتم یک برنامه تلویزیونی، رفتاری که به دور از شان هر انسانی است را به یک فرد آذری زبان نسبت داده اند که شایسته بازگویی نیست و اساس این رفتار زیر سوال است و باید با خاطیان برخورد کرد و در این موضوع شکی نیست اما آیا بهتر نیست این مساله از مسیر فرهنگی و اجتماعی خود دنبال می شد ؟ اساسا چرا سیاسیون باید در این مساله دست به مصاحبه می زدند؟

پاسخش شاید در انتخابات ۱۲ اسفندماه مشخص شود. جریان اصلاحات که این روزها از حضور یک اصولگرا در راس صدا و سیما دل خوش چندانی ندارد ، تلاش دارد تا این موضوع را به یک تبدیل کند. اما این بحران ملی نیست. آنها به این معترض نیستند که یک رفتار غیر انسانی نباید در تلوزیون مطرح شود ولو برای فارسی زبانها یا لرها یا ترک ها؛ بلکه مهر علی زاده از ملت آذری زبان را هدف قرار می دهد.

مسعود پزشکیان و کمال پیرموذن نیز علت مخالفتشان این است که توهین چرا به آذری زبانها شده است. یعنی اگر توهین به فارس زبانها صورت گرفته بود برای آقایان بلا مانع بود؟ همینجاست که این شائبه را ایجاد می کند که آنها موضوع رابه انتخابات اسفندماه مرتبط می دانند.کاسبی از یک خطای فرهنگی اجتماعی برای کسب منافع سیاسی.

این خطا بهتر است در درون نهادهای نظارتی به خصوص شورای عالی نظارت بر صدا و سیما و همچنین کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بررسی قرار گیرد و با خاطیان برخورد شود . همه انتظار دارند که صدا و سیما به صورت جدی با مسائل دور از شان انسان برخورد کند . در مقابل انتظار می رود کاسبی های سیاسی در مسیر فرهنگی و اجتماعی و گرو کشی های سیاسی جای خود را به برخورد منطقی با مساله بدهد. آقایان معترض در صورتی که همین مشکل در وزارت ارشاد یا نشریات همسو رخ می داد به سرعت حامی ازادی بیان می شدند. این در حالی است که صدا و سیما پیش از اقدامات نمایشی این افراد، با خاطیان پرونده برخورد کرده است.

باید از اقای پزشکیان و پیرموذن و اقایان مسئول و نماینده ای که مردم را تحریک می کنند پرسید شما در طول عمرتان اشتباه نکرده اید؟ تا حالا نشده که حرفی یا رفتاری داشته باشید که کسی را ناراحت کند؟

امام صادق سلام الله علیه فرمود : مَن عَيَّرَ مُؤمِناً بِذَنبٍ لَم يَمُت حَتّى يَركَبَهُ
كسى كه مؤمنى را براى گناهى سرزنش كند، نمیرد تا خودش آن گناه را مرتكب شود میزان الحكمة: ح ۱۴۸۵۴

ودلیل آن هم روشن است، چون اولا: « سرزنش وملامت » دیگران در دین محكوم است ولو اینكه سرزنش بخاطر گناهی باشد! وثانیا : امر به معروف لازم و واجب است ولی كسی نمی تواند شخص مرتكب منكر را ملامت كند بلكه عمل شخص منكر بوده لذا باید فعل منكر را تقبیح كرد نه عامل به منكر را !

آقایانی که اتش بیار معرکه شده اند و کسانی را که چندصد برنامه آموزنده را برای کودکان این سرزمین ساخته اند را بخاطر یک اشتباه سهوی سرزنش می کنند ، مطمئن باشند از دنیا نخواهند رفت مگر انکه خودشان مرتکب آن گناه شوند.و آن روز قطعا کسان دیگر آتش بیار معرکه آنها خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین/ افکار نیوز