تحریم چقدر قشنگه، ایشالا مبارکش باد
گفتند از اول هم می‌دونستیم شما دل در گرو امریکا و کدخدا دارین. وگرنه سمت بوئینگ امریکایی نمی‌رفتین! یک وجه جالب و بامزه انتقادات دلواپسان هم این است که تا قبل از آمدن دولت یازدهم، معتقد بودند تحریم برای کشور مفید است 

نگرانی های آقای دلواپیش

 آیدین سیارسریع: برنامه کاری دلواپسان بعد از تعطیلات نوروزی به این شکل ادامه پیدا می‌کند که روزی سه بار در سه نوبت صبح، ظهر و شب می‌گویند «در برجام چه چیزی به دست آوردیم؟» و به عنوان ادویه یک چیز دیگر را هم به فراخور فعالیت‌های دولت اضافه می‌کنند. دولت در زمستان گذشته رفت اروپا. گفتند چرا رفت اروپا؟ آفریقایی‌ها مگه آدم نبودن؟ ایرباس خریداری کرد. گفتند چرا ایرباس؟ چرا بوئینگ نه؟ بعد دولت گفت باشه بوئینگ هم می‌خریم.

گفتند از اول هم می‌دونستیم شما دل در گرو امریکا و کدخدا دارین. وگرنه سمت بوئینگ امریکایی نمی‌رفتین! یک وجه جالب و بامزه انتقادات دلواپسان هم این است که تا قبل از آمدن دولت یازدهم، معتقد بودند تحریم برای کشور مفید است و یکصدا دست می‌زدند و می‌گفتند: تحریم چقدر قشنگه، ایشالا مبارکش باد. همچنین این عزیزان تحریم را برای نشاط و شادابی پوست، افزایش طول عمر، باز شدن بخت، درمان نازایی، پیشرفت و توسعه کشور لازم و ضروری می‌دانستند. ولی بعد از روی کار آمدن دولت و باز شدن بحث برجام با 180 درجه تغییر هر وقت بهشان می‌گفتیم چرا فلان کار را انجام نمی‌دهید، می‌گفتند وای من نمی‌تونم، تحریمیم، دلم درد می‌گیره. همین تحریم سوئیفت که الان یک ماه است فریاد واسوئیفتای اینها را بلند کرده، تا چند سال قبل موجب رشد اقتصادی مملکت بود. الان دلواپس بقالی هم می‌رود و ازش می‌پرسند کارت می‌کشی یا نقد حساب می‌کنی؟ سر تکان می‌دهد و می‌گوید با این وضعیت سوئیفت فکر نکنم اصلاً بتونم حساب کنم.

این گونه است که این عزیزان از کسی که تحریم آورد، نمی‌پرسند چرا آوردی ولی به کسی که می‌خواهد برش دارد، می‌گویند چرا برنداشتی و چرا ارتفاع تپه‌ها کم نشده؟ در روزهای اخیر هم بحث مسکن بسیار داغ بوده و دوستان می‌گفتند این چه حرفی است آقای روحانی می‌زند؟ می‌گوییم چه حرفی؟ می‌گویند یک لحظه صبر کنید بریم ببینیم چی گفته! می‌روند می‌بینند آقای روحانی در مورد مسکن صحبت کرده و گفته فرق است بین مسکن در شهر و مسکن مهر که در بیابان ساخته شده. می‌گویند لااقل قبلی در زمینه مسکن کاری انجام داد... بعد می‌بینند ادامه دادن بحث زیاد جایز نیست. می‌گویند: نیتش که خیر بود! ما هم اصلاً هیچی نمی‌گوییم. تا تحریم‌ها به طور کامل رفع نشده چیزی هم نمی‌نویسیم. اه!

 

منبع: ایران آنلاین