ساندویچی داعش در کرمانشاه با تزریق خون آلوده به ایدز
ویروس HIV یا‌‌ همان عامل ایدز در خارج از بدن چند ثانیه تا چند دقیقه بیشتر زنده نمی‌ماند و از طریق خوردن و آشامیدن منتقل نمی‌شود!

ماجرای مغازه ساندویچ فروشی داعش در کرمانشاه!

شایعه سازی در شبکه‌های اجتماعی موضوعی مسبوق به سابقه است و پیش از این نیز در موضوع زلزله در شهرستان گیلان‌غرب استان کرمانشاه مشاهده شد. در آن زمان در شبکه‌های اجتماعی خبری منتشر شد که وقوع یک زلزله بزرگ و مخرب را پیش بینی می‌کرد و به مردم توصیه می‌شد که شب‌ها را در بیرون از منزل بگذارنند.

با این وجود این بار هم سوژه شایعه سازی به سمت ساندویچی‌ها رفته و شایعات از تاسیس ساندویچی داعش در کرمانشاه برای ابتلای مردم به ایدز می‌گویند.

در متن شایعه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده آمده است:

 «فاجعه مرگبار در ایران. مغازه ساندویچی که در کرمانشاه توسط داعش تاسیس شده بود دستگیر شد. این مغازه به غذاهای مردم خون یک زن ایدزی را تزریق می‌کرد روزانه ۲۰ سی سی خون آلوده از این زن گرفته می‌شد و به غذای هر نفر چند قطره همراه سس تزریق می‌شد. روزانه حداقل بیش از ۱۰۰ نفر ازین راه آلوده ایدز می‌شدند. چندین مغازه ساندویچی دیگر در سرارسر ایران مشغول اینکار هستند. لطفا به دوستان خود و گروه‌های دیگر اطلاع رسانی کنید.»

photo_2016-08-29_11-08-59.jpg

در اولین نگاه آنچه که قبل از صحت نداشتن خبر، لبخند را بر لبان خواننده می‌آورد، اشتباهات فاحش ویرایشی و جمله بندی‌های غیر حرفه‌ای است که مشخص می‌کند سطح سواد پدیدآوردن این متن به چه میزان پایین است.

- هیچ منبع معتبر یا حتی دست چندمی چنین مطلبی را درج نکرده و این شایعه صحت ندارد!

- سرنگ درحال تزریق به ساندویچ، حاوی سس بوده و مربوط به تهیه عکسهای تبلیغاتی مک دونالد می‌باشد! تصویر دیگر یک اغذیه فروشی در خیابان نیلوفر تهران و دیگری برخورد نیروی انتظامی با روزه خواری را نشان می‌دهد!

- ویروس HIV یا‌‌ همان عامل ایدز در خارج از بدن چند ثانیه تا چند دقیقه بیشتر زنده نمی‌ماند و از طریق خوردن و آشامیدن منتقل نمی‌شود!

قطعا اذهان بیمار تنها به صرف سرگرمی و ارضای تمایلات درونی خود که لذت بیمارگونه از شایعه سازی است دست به چنین اقداماتی می‌زنند. هر چند که این افراد با ابزارهای جدید که در اختیار پلیس فتا قرار دارد به راحتی قابل پیگیری هستند و قطعا نیز با توجه به اینکه یکی از وظایف پلیس مقابله با شایعه سازان است، این اقدام نیز از سوی آنان پیگیری خواهد شد.

 

منبع:شفاف