نامه پوتین به عباس جدیدی!
باخبر شدیم ولادیمیر پوتین در نامه سرگشاده‌ای به عباس جدیدی، افق های تازه ای در روابط ورزشی و سیاسی ایران و روسیه گشوده است. 

 پوتین نامه پوتین به عباس جدیدی!

 پس از آنکه عباس جدیدی گفت: «قرار نبود تا ابد در کشتی بمانم؛ پوتین هم یک جودوکار موفق بود ولی الان رییس جمهور روسیه است!» باخبر شدیم ولادیمیر پوتین در نامه سرگشاده‌ای به عباس جدیدی، افق های تازه ای در روابط ورزشی و سیاسی ایران و روسیه گشوده است. در ادامه متن این نامه را می خوانید:

 

عباس عزیز سلام!

اکنون که این نامه را برای تو می نویسم، تازه از تمرین جودو برگشتم و یک نفره، 200 نفر را کتک زدم... البته همسرم می گوید چون من رییس جمهور روسیه هستم ، هیچ کس جرات ندارد دست رویم بلند کند، و گرنه حتی در فیلم هندی ها هم، سلمان خان یک نفره، حریف 200 نفر نمی شود!

 

جدیدی جانم!

من این نامه را بی ادعا و بی مدعا برایت نوشتم تا بدانی درست است که من یک ورزشکار موفق بودم، ولی اصلا دلم نمی خواست رییس جمهور شوم! من هم دلم می خواست مثل تو ، عضو شورای شهر مسکو یا سن پترزبورگ شوم و طلبهای شهرداری مسکو یا سن پترزبورگ را از طلبکارانش وصول کنم. ولی چون متاسفانه در روسیه کسی جرات ندارد پول شهرداری را بخورد، مجبور شدم رییس جمهور شوم! اما از من به تو نصیحت، لذتی که در شورای شهر هست، در کاخ ریاست جمهوری نیست!

 

نازنین پهلوانم!

من و تو خیلی سعی کردیم روحیه جوانمردی و ورزشکاری را در کالبد مرده سیاست بدمیم ... ولی افسوس! من این جا با این قانون مسخره دست به گریبانم که هر رییس جمهور فقط می تواند 8 سال انتخاب شود و تو آنجا با این مشکل مواجهی که روحیه حساس و لطیفت، درک نمی شود. چی کار کنیم آقا؟ به هر حال، در دلِ دوست به صد حیله رهی باید کرد! و چه دوستی برای ما بهتر از رای دهندگان مان!

 

الگوی من!

دستور دادم این دفعه که جنگنده های روسی از پایگاه همدان برای بمباران مواضع داعش پرواز کردند، وقتی بالای ساختمان شورای شهر رسیدند، آنجا را گلباران کنند تا تو بدانی که پوتین، مرامش در حد بچه های آبمنگل و دروازه دولاب خودتان است!

 

پلنگ خفته بیشه سیاست!

همسرم پس از دیدن عکس و خواندن خبری که در آن، درباره من گفته بودی، گیر داده مثل تو سبیل بگذارم! درست است که شما هنوز به سازمان تجارت جهانی نپیوستید و حق کپی رایت در کشورتان معتبر نیست ... اما من به رسم ادب، گفتم برای سبیل گذاشتن از شما اجازه بگیرم و البته با اجازه تان در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس ، به خبرنگارشان گفتم:« « قرار نبود تا ابد بی سبیل بمانم؛ جدیدی هم یک کشتی گیر موفق بود ولی الان هم سبیل دارد، هم عضو شواری شهر تهران است!»

 

قربانت: ولادیمیر پوتین!

 

منبع: جام نیوز