انتخابات ریاست جمهوری ایران در کن آغاز شد
هموطنان‌مان در جنوب فرانسه هم رای خود را به صندوق انداختند.

انتخابات ریاست جمهوری ایران در خارج از کشور

صف رای دهندگان ایرانی در شهر بن آلمان 

photo_2017-05-19_17-27-37.jpg

 

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 8 شعبه اخذ رای در سوریه

انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در هشت شعبه اخذ رای در سوریه برگزار و ایرانیان مقیم این کشور و تعدادی از زائران عتبات عالیات که در سوریه به سر می‌برند با مراجعه به این شعب اخذ رای، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

سفیر ایران در سوریه و اعضای نمایندگی در این کشور نیز در دقایق اولیه رای‌گیری  به وقت محلی در انتخابات شرکت کردند و رای خود را به صندوق انداختند.

 

رای گیری انتخابات ایران در پاريس

1249273_642.jpg

خبرگزاری رویترز گزارش داد که ایرانی‌ها رای دادن در انتخاباتی که رقابتی تنگاتنگ میان «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری فعلی و «ابراهیم رئیسی» است را آغاز کردند. این انتخابات می‌تواند سرعت اصلاحات اجتماعی و اقتصادی و همچنین تعامل مجدد ایران با جهان را تعیین کند.

تلویزیون ایران با پخش تصاویری از صف‌های طولانی مقابل شعب اخذ رای، اعلام کرده است که از بین جمعیت ۸۰ میلیونی ایران، ۵۶ میلیون واجد شرایط رای دادن هستند.

این انتخابات پس از آن برگزار می‌شود که کاندیداها در جریان مناظره‌های زنده تلویزیونی، اتهام‌هایی علیه یکدیگر وارد کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که ایرانی‌ها برای انتخاب رئیس‌جمهوری کشورشان پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند.

در ادامه آمده است که این نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بعد از دستیابی به توافق هسته‌ای است. رئیس‌جمهوری فعلی ایران در این انتخابات با سه کاندیدای دیگر رقابت می‌کند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد: ایرانیان با تشکیل صف‌های طولانی، خبر از مشارکت بالا در این انتخابات دادند تا با حضور گسترده در انتخابات از میان حسن روحانی و رقیب اصولگرای وی یعنی «سید ابراهیم رئیسی» یکی را انتخاب کنند.

بی‌بی‌سی نیز با پوشش خبر آغاز رأی‌گیری در نقاط مختلف ایران، گزارش داد که مردم با حضور در صف‌های متراکم، پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند.

ویچه‌وله نیز گزارش داد: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایران آغاز شد و بیش از ۵۶ میلیون شهروند واجد شرایط، برای انتخاب رئیس‌جمهور آینده ایران از بین چهار نامزد رقیب، پای صندوق‌های رای می‌روند.

دویچه‌وله اعلام کرد: انتخاب مجدد روحانی یا پیروزی رقیب وی می‌تواند تاثیر بسزایی در تغییر سیاست‌های ایران داشته باشد.

بر اساس گزارش دویچه‌وله، حسن روحانی در دور نخست ریاست‌جمهوری خود، با باز کردن درهای گفت‌وگو با غرب توانست به توافق هسته‌ای دست یابد.

‌ای‌بی‌سی نیوز با عنوان اولین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران پس از توافق هسته‌ای، از آغاز رأی‌گیری از ابتدای امروز –جمعه- در سراسر ایران و مراکز دیپلماتیک این کشور در نقاط مختلف جهان خبر داد و افزود: مردم ایران پس از توافق هسته‌ای  این کشور با قدرت‌های جهانی برای انتخاب میان رئیس‌جمهور معتدل و بانی توافق هسته‌ای و رقیب محافظه‌کار (اصولگرا) پای صندوق‌های رأی رفته‌اند.

ای‌بی‌سی در ادامه تاکید کرد: این انتخابات در واقع نوعی همه‌پرسی در خصوص سیاست‌های حسن روحانی در دوره نخست ریاست‌جمهوری وی به شمار‌ می‌رود؛ البته مسائل اقتصادی موجود در ایران نیز یکی از مهمترین اموری است که در انتخاب رئیس‌جمهوری آتی ایران نقش پررنگی خواهد داشت.


*************************************

هم‌وطنان مقیم در شهرهای جنوبی فرانسه نیز آرای خود را در صندوق اخذ ارای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مستقر در شهر کن ریختند.

استقبال کم نظیر هم وطنان ایرانی در ملبورن

photo_2017-05-19_14-04-30.jpg

 

حضور پرشور ایرانیان مقیم دانمارک در انتخابات

پیش از شروع رای‌گیری جمع کثیری از ایرانیان در پشت درب‌های سفارت کشورمان در کپنهاک منتظر آغاز رای‌گیری بودند.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در دانمارک با استقبال پرشور ایرانیان مقیم این کشور مواجه و از شهرهای مختلف این کشور با هدف مشارکت در انتخابات کشورمان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک حاضر شدند.

این خبر تکمیل میشود

 

منبع: ایسنا