حادثه دلخراش برای دانش‌آموزان هرمزگانی
شهردار تهران در پی حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی در پیامی این حادثه دلخراش را تسلیت گفت.

حادثه دلخراش برای دانش‌آموزان هرمزگانی

محمدعلی نجفی، شهردار تهران در پیامی  که در کانال تلگرامش منتشر شد؛ حادثه واژگون شدن اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی که منجر به جان باختن و مصدوم شدن تنی چند از دانش آموزان و مربیان‌ آن‌ها شد را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

"به نام خدا
پرواز معصومانه و مصدومیت دانش‌آموزان هرمزگانی در حادثه واژگونی خودرو، دردناک و ورای تحمل معمول انسان است، از خداوند منان برای بازماندگان سانحه، سلامت، برای خانواده‌های داغدار و قلب‌های مهربان ایرانیان صبر مسالت می‌نمایم.

امیدوارم با مساعی همه نهادهای مسئول روزگاری را شاهد باشیم که همه جاده‌ها، سفرها و اردوهای دانش آموزی برای فرزندان این سرزمین امن و موجب آرامش خیال باشد."

 

دستور معاون اول رییس‌جمهور برای رسیدگی سریع به وضعیت مصدومان و آسیب دیدگان

در پی جانباختن تعدادی از دانش آموزان هرمزگانی در سانحه واژگونی اتوبوس، معاون اول رییس جمهور در پیامی ضمن تسلیت به ملت ایران و خانواده‌های آنان، از مسولان ذیربط خواست تا ضمن بررسی علت بروز این حادثه ناگوار به وضعیت آسیب دیدگان و مصدومان سریعا رسیدگی شود.

 متن کامل پیام  اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

«حادثه تلخ و غم انگیز واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر هرمزگانی در شهرستان داراب که منجر به جانباختن و مصدوم شدن تعدادی از دانش آموزان عزیزمان شد، موجب تأثر و تألم فراوان شد. این مصیبت غمبار را به ملت ایران، مردم شریف استان هرمزگان و به ویژه خانواده های این عزیزان صمیمانه تسلیت می گویم و از مسئولان ذی ربط به خصوص وزرای محترم آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می خواهم ضمن رسیدگی فوری به وضعیت آسیب دیدگان و مصدومان با بررسی دقیق علت بروز این حادثه ناگوار، در اسرع وقت نتیجه را به اطلاع مردم بزرگوار ایران برسانند.


اسحاق جهانگیری

معاون اول رئیس جمهور»

 


پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت دانش آموزان هرمزگانی

وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت تعدادی از دانش آموزان هرمزگانی، پیام تسلیتی صادر کرد.

درمتن پیام سید محمد بطحایی آمده است:

« حادثه غمبار درگذشت تعدادی از فرزندان عزیزم، دانش آموزان هرمزگانی عضو سازمان دانش آموزی به همراه سرپرستان خدومشان که در اولین ساعات بامداد امروز درسانحه رانندگی به وقوع پیوست، موجب اندوه وتالم فراوان اینجانب گردید.

اینجانب،ضمن ابراز همدردی وعرض تسلیت به ملت شریف ایران، جامعه فرهنگیان کشور به ‌ویژه خانواده های داغدار این عزیزان برای آنان صبرو اجر و برای مجروحان حادثه شفای عاجل مسالت دارم.»

گفتنی است، سیدمحمد بطحایی، وزیرآموزش و پرورش درراس هیأتی ویژه برای بررسی دقیق موضوع عازم محل حادثه شده است.

 

رحیمی: مجلس حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی را بررسی می‌کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که «مجلس حادثه تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی را پیگیری می‌کند»، گفت که مسئولان مربوطه باید مقررات و آیین‌نامه روشن و سختگیرانه‌ای درباره اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان به اردوها و مسابقات با هدف تامین امنیت جانی آن‌ها تدوین کنند.

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی در پی حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش با استفاده از این عبارات «باز هم حادثه جاده ای»، «باز هم دانش آموزان»، «باز هم قربانی در روز عید قربان»، «بازهم خودروساز داخلی»، «باز هم اورژانس و خدماتش»، «باز هم جاده و راهداری»، «باز هم راننده و کمک راننده»، «باز هم استان هرمزگان»، «بازهم آموزش و پرورش» گفت که داغ سنگین خانواده‌های داغدار حادثه تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان عزیز هرمزگانی، ایران را در عید قربان مصیبت زده کرد.

وی ضمن ابراز تسلیت صمیمانه به خانواده های داغدیده و آرزوی سلامتی عاجل برای مصدومین این حادثه گفت که مسئولان ذیربط در دولت باید به فوریت برای اعزام دانش آموزان و دانشجویان به اردوها و مسابقات، مقررات و آیین‌نامه‌های روشن و سختگیرانه‌ای با هدف تامین امنیت جانی سرمایه‌های کشور تدوین و اعمال کنند.

به گفته وی مسئولیت وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم در تدوین مقررات و نظارت بر اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان، روشن و قابل مطالبه است.

نماینده تهران تاکید کرد که مجلس شورای اسلامی وظیفه نظارتی خود را از طریق کمیسیون های ذیربط و نمایندگان نسبت به این حادثه اعمال خواهد کرد.

وی گفت که همه نسبت به سرمایه‌های انسانی کشورمان مسئولیت مشترک داریم و مسئولان بخشهای مختلف دولتی در این خصوص، مسئولیت مضاعف دارند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ایسنا