مردان ایرانی ۱۷ سانتی‌متر درازتر شده‌اند
مردان ایرانی ۱۷ سانتی‌متر درازتر شده‌اند، این سؤال اساسی پیش آمد که چرا؟ و چرا زنان ایرانی رشد نکرده‌اند؟

چرا زنان کمتر از مردان رشد کردند؟

پوریا عالمی نوشت:دانشگاه امپریال‌کالج لندن اعلام کرد:‌ «قد مردان ایرانی بین سال‌های ۱۹۱۴ تا ۲۰۱۴ به طور متوسط ۱۶.۵ سانتی‌متر افزایش داشته که بیشترین افزایش قد مردان در دنیا محسوب می‌شود. همچنین متوسط قد زنان ایرانی از ۱۴۸.۵ به ۱۵۹.۷ سانتی‌متر افزایش یافته است».

بعد از اعلام این خبر که مردان ایرانی ۱۷ سانتی‌متر درازتر شده‌اند، این سؤال اساسی پیش آمد که چرا؟ و چرا زنان ایرانی رشد نکرده‌اند؟

پاسخ‌های ما:

‌ در صد سال اخیر خیلی زدند توی سر ایرانی‌ها و همین سبب شده بدن ایرانی‌ها در ابتدا خاصیت چکش‌خوری و پس از مدتی خاصیت ارتجاعی پیدا کنند.

‌ حقیقتش این است که در صد سال اخیر درواقع ایرانی‌ها رشد خاصی نداشتند، اما در هشت‌سالی که آقای احمدی‌نژاد آمد، باعث شد ما سری دربیاوریم توی سرها و در جهان خیلی خوب دیده شویم.

‌ ایرانی‌ها در صد سال اخیر زیاد توی صف ایستاده‌اند و اگر توی صف ایستاده باشید می‌دانید که هی باید روی نوک پنجه پا بلند شوید ببینید تا نوبتتان شده یا نه. همین امر سبب شده ایرانی‌ها دراز شوند.

‌ از بس مردان ایرانی در این سال‌ها دراز شده‌اند که ناخودآگاه قدشان هم دراز شده است. به قول عمران صلاحی «آخر خط که می‌رسیم خط رو درازش می‌کنن».

اما چرا زنان کمتر از مردان رشد کردند؟

‌ چون در ایران پشت سر هر مرد موفق، یک زن ایستاده که دارد در خانه می‌شورد و می‌سابد و بچه بزرگ می‌کند و جارو می‌کشد و اصلا کی وقت می‌کند رشد کند؟

‌ چون مردان ایرانی دوبرابر زنان ایرانی هستند. از چند منظر.

‌ چون فقط در زمان انتخابات شعار داده می‌شود که زنان ایرانی رشد خواهند کرد اما بعد از انتخابات بهشان می‌گویند هنوز زود است، این امر سبب شده زنان نتوانند رشد کنند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir