آسوده بخواب کوروش ما دیگه از کنترل خارجیم!
«اصلا قصد توهین به آن دسته از هخامنشیان به‌ جا مانده، که عده‌شان هم کم نیست، نداریم. باشد که در کنار جوک‌های تلگرام و پیگیری کلیپ‌های عروسی مردم و عکس‌های لو رفته هنرمندان، کمی هم تاریخ بخوانیم تا کوروش هم کمی از دست ما آسوده بخوابد.»

کمی هم تاریخ بخوانیم تا کوروش هم کمی از دست ما آسوده بخوابد

 «کوروش کبیر برای همه ایرانیان و حتی جهانیان، چهره تاریخی و برجسته‌ای به حساب می‌آید؛ تا جایی که تاریخ برای ما ایرانیان از عصر یخبندان به‌ صورت یهویی وارد سلسله هخامنشیان می‌شود و اصرار داریم ما از نسل مسلم کوروش هستیم و دارای فرهنگ و قدمت ٢٥٠٠ ساله. در یک کلام تاریخ قبل از تو سوءتفاهم بود. ما به‌ خاطر علاقه و عِرق ملی‌مان به این بزرگ سلسله ایرانی، اطلاعات وسیع و دیوانه کننده‌ای از آنها داریم. مثلا می‌دانیم تخت جمشید و پاسارگاد خیلی خوب و مهم هستند و ایرانی نیستی اگر با این‌ها عکس نداشته باشی. تتوی فَروَهَر هم که دیگر رد خور ندارد و خدا از ازل بین دو شانه را برای این علامت تعبیه نموده است. یک منشور کوروش هم داریم که این خارجی‌های دزد بی‌بُته آن را به یغما بردند و نگذاشتند مثل تخت جمشید خودمان به مرور مرمتش کنیم و تکه‌های اضافه‌اش را جدا کنیم تا دل‌بازتر شود!

کوروش هم که دیگر هر ایرانی می‌داند، پادشاه ما بوده و خیلی مرد بزرگ و خوش‌اخلاقی بوده و همه به ما در آن دوران افتخار می‌کردند پس الان هم باعث افتخاریم چون همه نوه، نتیجه، نبیره، ندیده‌های او هستیم. به‌ هر حال اصلا مهم نیست که ما امروز چگونه زندگی می‌کنیم. همین که در لابه‌لای امور روزانه‌مان از جمله معروف «برو بابا اون‌ موقع که ما تاریخ و فرهنگ ٢٥٠٠ ساله داشتیم، تو کجا بودی...» استفاده می‌کنیم، یادآور اهمیت و فرهنگ ماست. مثلا وقتی در خیابان به بانوان متلک‌های مثبت ۱۸ یا بعضا مثبت ۲۴می‌اندازیم، فراموش می‌کنیم از کدام نسلیم. یا وقتی در ترافیک کلافه می‌شویم و با بوووووق خار در گوش یکدیگر فرو می‌کنیم. وقتی در شبکه‌های اجتماعی با کل نسوان خاندان مسی و دوستان وصلت می‌کنیم، یادمان نیست که ما چه خوب‌هایی از نسل کوروشیم.

در کل هر وقت مرتکب عمل غریب‌الوقوعی می‌شویم که به هیچ گروه و مسلکی مربوط نمی‌شود، آن را به تاریخ ٢٥٠٠ ساله‌مان می‌چسبانیم و معتقدیم چون ما نژاد برتر هستیم، پس حرف اضافه نباشد و حالاحالاها مونده تا به ما برسید و همین ژن خوب ما باعث شده تا هر کاری می‌کنیم، خوب می‌کنیم. حتی دیده شده نوادگان کوروش در صف غذا چه هااا که نکرده‌اند و با فحش و کتک کاری حق مسلم خودشان را گرفته‌اند و هنگام خشونت و توهین به یکدیگر، فقط قصد داشته‌اند فتوحات کوروش را بازسازی کنند. همین.

در این یادداشت قصدمان تبریک و شادی برای روز کوروش بزرگ و یادآوری افتخاراتش برای ایران و ایرانی بود که متاسفانه حواس‌مان پرتِ شاهکارهای نوادگانش که ما باشیم شد. اصلا قصد توهین به آن دسته از هخامنشیان به‌ جا مانده، که عده‌شان هم کم نیست، نداریم. باشد که در کنار جوک‌های تلگرام و پیگیری کلیپ‌های عروسی مردم و عکس‌های لو رفته هنرمندان، کمی هم تاریخ بخوانیم تا کوروش هم کمی از دست ما آسوده بخوابد.»

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه قانون