جهانگیری: هیچ فردی جرات کنار زدن مدیران بی انگیزه و آویزان را ندارد
جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: متأسفانه برخی مدیران بی‌انگیزه، آویزان كشور شده‌اند و نه تنها خود شجاعت كنار رفتن ندارند، بلكه هیچ فردی، نیز شجاعت كنار زدن آنها را ندارد.

صحبت های آقای جهانگیری در انتقاد به برخی مدیران

آن روز، روز مدیران دولتی نبود. در تهران، معاون اتاق ایران، مدیران خوشبخت شركت‌های سود ده دولتی را متهم كرد كه با لابی‌گری می‌خواهند در بودجه 97 با 813 هزار میلیارد تومان دریافتی باقی بمانند و در مجلس، نمایندگان، مدیریت دولت را به تدبیر گران كردن بنزین، برای اداره امور متهم كردند.

اما خبر بد اصلی برای مدیران دولتی در خوزستان، گرد و خاك به پا كرد، آنجا كه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: متأسفانه برخی مدیران بی‌انگیزه، آویزان كشور شده‌اند و نه تنها خود شجاعت كنار رفتن ندارند، بلكه هیچ فردی، نیز شجاعت كنار زدن آنها را ندارد.

معلوم است كه وقتی جهانگیری می‌‌گوید، هیچ فردی، شجاعت كنار زدن مدیران آویزان را ندارد، آن هیچ فردی شخص رئیس‌جمهور یا دست كم خود او است، وگرنه ادبیات جهانگیری با زیردستان كنایه‌آمیز نیست و بیشتر قهری و عتاب‌آمیز است. از طرفی جهانگیری این سخنان را در شورای اداری خوزستان می‌گفت كه همزمان دو تن از مدیران عالی كشور كه بین صاحبنظران به خاطر نداشتن ایده جدید و ایجابی و سن بالا به بی‌انگیزگی مشهورند، در كنار او چرت می‌زدند! اما باز بعید است كه جهانگیری قصد داشته، فقط به آن دو معاون رئیس‌جمهور كنایه‌ای بزند. 

پیش از این یك بار رهبری به صراحت به شخص رئیس‌جمهور گفتند، باید، باید در سخنان او مخاطبی جز خودش ندارد و هیچ كس دیگری جز رئیس‌جمهور و مدیران دولتی نیستند كه به این بایدها عمل كنند. اما ظاهراً مدیران دولتی عادت كرده‌اند با ادبیات باید، باید كه ادبیاتی پوپولیستی و عوام‌پسند است، كار خود را جلو ببرند و این بار هم جهانگیری چنان می‌گوید، هیچ كس شجاعت ندارد كه گویا باید یك شجاع دیگری خارج از دولت، مدیران بی‌انگیزه آویزان دولت را كنار بزند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه جوان