تمام اقدامات پزشکی با همان تاثیر در داخل کشور هم قابل انجام بود
ادعای قصور پزشکی در مورد درمان یکی از مقامات سیاسی غیرمسئولانه و خلاف است.

توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت درباره درمان یک مقام سیاسی

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت، قصور در رسیدگی به بیماری یکی از مقامات سیاسی کشور که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است را اظهار نظری غیر مسئولانه و خلاف عنوان کرد و گفت: در روند درمان بیماری ایشان هیچگونه کوتاهی صورت نگرفته است.

از ابتدا در جریان جزئیات درمان این مقام سیاسی کشور بودیم و اقدامات و توصیه های کاملا علمی و مطابق آخرین پیشرفت‌های روز دنیا در داخل کشور برای ایشان انجام شده است. 

البته تبعیت از توصیه های پزشکی جزو اختیارات بیماران است و در صورت عدم قبول توصیه های درمانی و یا تعویق در انجام دستورات پزشکی توسط بیمار، قاعدتا مسئولیتی را متوجه پزشک یا تیم پزشکی معالج نمی کند.

تمام اقداماتی که در خارج از کشور و در مدت اقامت این مقام محترم سیاسی انجام شده است، با همان کیفیت و تاثیر در داخل کشور قابل انجام بوده و توصیه وزارت بهداشت این است که اطرافیان ایشان سیر مراحل درمانی را اطلاع رسانی نمایند تا سوء تفاهم پیش آمده رفع شود و از پزشکان معالج خبره و عالی مقام ایشان در داخل کشور هم تقدیر و تشکر به عمل آید.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان، ضمن گلایه از سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی، گفت؛ این همکاران باید بر اساس وظیفه صنفی خود، از جایگاه علمی، تخصص و تعهد پزشکان ایرانی به نحو مقتضی حمایت و دفاع نمایند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir