ترامپ و پرونده فساد جدیدی از وی در دادگاه آمریکا
وکلای ایالت مریلند آمریکا و همچنین شهر واشنگتن پایتخت این کشور دونالد ترامپ را متهم به دریافت پول‌های غیرقانونی از جانب مقام‌های خارجی از طریق هتلش در پایتخت آمریکا کردند.

طرح یک پرونده جدید فساد علیه ترامپ در دادگاه آمریکا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، با این حال یک وکیل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید داشته که این پول‌ها کاملا قانونی بودند چراکه ترامپ در ازای آن چیزی پیشنهاد نکرده است.

این پرونده که در دادگاهی در شهر گرینبلت در مریلند مورد بررسی است، حول یک بند از قانون اساسی آمریکا به نام "بند مقرری‌ها" است که بر طبق آن هیچ یک از مقام‌های دولتی نمی‌توانند بدون تصویب کنگره هیچ گونه پول، عنوان یا سمتی را از سوی هیچ پادشاه، شاهزاده یا دولت خارجی دریافت کنند.

این شکایات ترامپ را متهم کرده به اینکه از بابت دریافت یکسری پول‌ها مرتکب تعارض منافع شده و در هنگام تصدی ریاست جمهوری به حد کافی ارتباطش را با شرکت‌های تجاری‌اش قطع نکرده است.

این در حالی است که ترامپ در ژانویه ۲۰۱۷ بعد از آنکه رئیس‌جمهوری آمریکا شد، دو پسر خود را مسؤول اداره منافع بازرگانی خود کرد اما همه سهام خود در شرکتش به نام سازمان ترامپ را حفظ کرد.

به گفته کارل راسین، وکیل واشنگتنی و برایان فروش، وکیل مریلندی که ثبت کننده این شکایت بوده‌اند نتیجه این کار ترامپ این شده که مقام‌های خارجی که به دنبال دریافت امتیاز از کاخ سفید هستند، تصمیم می‌گیرند که در هتل بین‌المللی ترامپ اقامت کنند.

این در حالی است که دادگاه آمریکا بر سر این پرونده مجبور به تعریف مفهوم "مقرری" شده و اینکه نویسندگان قانون اساسی که این بند را تکمیل کرده‌اند منظورشان چه چیزی بوده است.

این در حالی است که تاکنون هیچ پرونده مهمی درباره این بند در دادگاه آمریکا مطرح نشده و هرگز دادگاه عالی آمریکا نیز چنین پرونده‌ای را بررسی نکرده است.

این در حالی است که وزارت دادگستری آمریکا تاکید داشته که ترامپ ناقض این بند قانون اساسی نبوده چون به طور مستقیم هیچ چیزی در ازای آن نداده است.

با این حال نورن ایسن، یک فعال گروه ضد فساد موسوم به شهروندان حامی مسؤولیت پذیری و اخلاقیات واشنگتن گفت: این صحبت وزارت دادگستری چیزی نیست که پایه گذاران قانون به عنوان "مقرری" تعریف کرده‌اند و در عین حال دولت آمریکا نیز آن را اینگونه تعریف نکرده است و به لحاظ منطقی نیز بی‌معنی است چراکه اجازه می‌دهد همچنان فساد زیادی اتفاق بیفتد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir