نگاهبان مسلح محیط زیست ایران
لیلی مهرجو محیطبان قزوینی تنها بانوی نگاهبان مسلح محیط زیست ایران ...

خبر تنها بانوی نگاهبان مسلح محیط زیست ایران تکذیب شد

 انتشار عکس و خبری از یک محیط بان زن یکبار دیگر در شبکه های اجتماعی باعث شگفتی بینندگان شده است. سایت خبری تابناک از لیلا مهرجو به عنوان «اولین زن محیط بان مسلح ایران» یاد کرده است اما این ماجرا را زیست بوم سال گذشته پیگیری کرد. آنچه می خوانید بازنشر مطلب زیست بوم در ۷ تیر ۹۳ است: در حالیکه انتشار خبر و تصاویری در خصوص یکی از معدود محیط بانان زن در کشور با واکنش بسیار مثبت و ستایشگرانه علاقمندان به محیط زیست همراه شده بود،مدیرکل محیط زیست استان قزوین این خبر را پس از ۲۰ روز تکذیب کرد!

به گزارش زیست بوم، ۱۵ خرداد سالجاری در وبلاگ محیط بان گفتگویی با لیلا مهرجو انجام شده بود که در مقدمه آن  از او به عنوان « یکی از معدود محیط بانان زن ایران  که در شغل محیط بانی انجام وظیفه می کند و تنها محیط بان خانمی است که به عنوان نیروی اجرایی در عرصه های طبیعی و برخورد با متخلفین حضور فعال دارد» یاد شده بود.

این خبر به سرعت در سایت ها و خبرگزاری های مختلف بازتاب یافت و به مدت یک هفته به عنوان پربازدیدترین خبر پرتال سازمان حفاظت محیط زیست شناخته شد. در شبکه های اجتماعی نیز تصاویر مربوط به لیلا مهرجو به همراه متن هایی در ستایش از این اقدام ارزشمند منتشر شد اما مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین خبر اولین و تنها محیط‌‌بان زن در استان را تکذیب کرد.

صدر الدین علیپور گفت: در چند هفته اخیر خبری بر مشغول به خدمت بودن تنها و اولین محیط‌‌بان زن کشور در قزوین انتشار پیدا کرده بود که این خبر اشتباه می باشد.

وی افزود: این خبر را به اشتباه یک وبلاگ بر روی خروجی خود قرار داده بود که این خبر را تکذیب می‌کنم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: خانم لیلا مهرجو با خانواده‌ای محیط زیستی دارای ۱۳ سال سابقه کار در استان‌های سمنان، گلستان و قزوین است که با قبولی در آزمون استخدامی در سال گذشته تبدیل به پیمانی شده است و در حال حاضر به عنوان کادر اداری مشغول به فعالیت می باشد و به دلیل اینکه همسر وی یک محیط بان است گاهی همسر خود را همراهی می‌کند.



leylamehrjoo-4.jpg

تنها بانوی نگاهبان مسلح محیط زیست ایران-1

222866_305.jpg

تنها بانوی نگاهبان مسلح محیط زیست ایران-2

تنها بانوی نگاهبان مسلح محیط زیست ایران-3

منبع: زیست بوم