یک دختر با رفتاری شبیه به زامبی ها دستگیر شد
یک دختر با رفتاری شبیه زامبی ها در برزیل دستگیر شد

دختری با رفتاری شبیه زامبی ها در برزیل

 مواد مخدر زامبی کننده!

مواد مخدر جدیدی که فلاکا نام دارد، دمای بدن. فرد را تا حد ممکن بالا برده و فرد را از قدرت فکر کردن خارج می سازد و باعث می شود که فرد حالتی مثل زامبی پیدا کند!

گزارش ها نشان می دهند مخدر جدید (flakka) در ایالت فلوریدای آمریکا فراگیر شده، طبق برخی اخبار تایید نشده ایالت های اوهایو و تگزاس نیز گرفتار این روانگردان خطرناک شده اند. از این جهت که ظاهر فلاکا شبیه دانه های کوچک و رنگی داخل گلدان های دکوری است، به آن سنگریزه نیز می گویند. این ماده می تواند از طریق تزریق، بلعیدن و دود کردن استعمال شده و موجب مشکلات رفتاری خطرناک و حتی کشنده گردد.

در هفته گذشته، پلیس مردی را دستگیر کرد که برهنه در یک تقاطع می دوید و فکر می کرد افراد خیالی در حال تعقیب او هستند. بعد از تحقیقات مشخص شد که وی از روانگردان فلاکا استفاده کرده است. در ماه فوریه، پلیس فلوریدا مردی را در دوربین های مدار بسته مشاهده کرد که بر اثر مصرف فلاکا قصد داشت شیشه های مقر مرکزی پلیس را خرد کند. در نهایت، در ماه مارس فردی اهل فلوریدا، پس از استعمال فلاکا با یک فنس فلزی خود را سوراخ سوراخ کرده بود!

اگر این وقایع شما را به یاد اخباری می اندازد که چند سال پیش با شیوع ماده مخدری به نام «نمک حمام» اتفاق افتادند، پر بیراه فکر نکرده اید. فلاکا و نمک حمام از نظر ترکیبات به هم مرتبط اند. در هر دوی این مواد، ترکیبات «آلفا PVP» به کار رفته که یک ماده مخدر شبه آمفتامینی است.

مواد مخدر صنعتی

ماده آلفا PVP نوعی مخدر و محرک است که موجب بروز احساسات شادی، سرخوشی، و افزایش سطح هوشیاری و تحرک می شود. به علت جدید بودن فلاکا، هنوز دانشمندان مطمئن نیستند این ماده چطور بر مغز تاثیر می گذارد و تا چه حدی اعتیادآور است. به مانند کوکائین و مت (شیشه)، فلاکا یک دوره گذار دارد و پس از اتمام این حالت گذار، احساسات خستگی و افسردگی به سراغ مصرف کننده می آید. این وضعیت منجر می شود افراد دوباره به مصرف روی آورند تا به وضعیت هیجانی پیشین باز گردند. درست مثل کوکائین و مت، فلاکا اثراتی شیمیایی بر مغز مصرف کنندگان می گذارد و مجبورشان می کند هر بار میزان بیشتری مصرف کنند تا به همان سطح هیجانی و سرخوشی قبلی دست یابند. به این صورت، رفته رفته مصرف بیشتر می شود و ممکن است به اعتیاد و اور دوز بیانجامد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: آپارات/ مهر