یکی از اتفاقات تلخی که در این دو سال شاهد آن هستیم، این است که بعضی‌ها در مقاطعی که اثرگذار است به هنگام و به موقع موضع‌گیری نمی‌کنند. بعد که آن موقع و زمان می‌گذرد نظراتی را اعلام می‌کنند.
 

 
مهر:عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه چالش 11 روز خانه‌نشینی ایشان را یک نقطه خیلی منفی در این مجموعه می‌بینیم، گفت: عملکرد بودجه فرهنگی سال گذشته را یک نقطه منفی و مسئله‌دار می‌بینیم، حاشیه‌سازی را که در اطراف ایشان وجود دارد یک نقطه منفی و جدی می‌بینیم، اما معنی‌اش این نیست که ما نقاط مثبت را فراموش کنیم و به آنها توجه نکنیم.

کامران باقری لنکرانی وزیر سابق دولت نهم و عضو جبهه پایداری در گفت‌وگوی مشروح با هفته نامه شما ارگان رسمی حزب موتلفه اسلامی در پیش بینی خود از تغییر سازوکار 7+8 گفت: از روز اول که این جریان شکل گرفت ساز و کار ابتدایی 7+8 نبود. ساز و کار ابتدایی سه نفر از بزرگانی بودند که مأموریتی برای خودشان تعریف کردند و مورد تفاهم همه هم بودند و زحمات طولانی‌ کشیدند، سپس به این ساختار نمایندگان جامعتین اضافه شد که شدند هفت نفر، بعد هم تغییرات دیگری پیدا کرد. فکر می‌کنیم با تعاملات موجود کار با بالندگی بیشتری بر اساس تفاهم و تعامل شکل خواهد گرفت.

جبهه پایداری در حال مذاکره با 8+7 است

وی در خصوص اضافه شدن نمایندگان جبهه پایداری به ساختار 8+7 گفت: جبهه پایداری نظراتی برای ارتقاء ساز و کار فعلی داشته است که نظراتش را به دوستانی که در آنجا حضور دارند اعلام کرده، بخشی از آن در تعامل به نتیجه رسیده است و بخشی هم در حال مذاکره هستند، ان‌شاءالله امیدواریم به نتیجه برسد.
 
آیت الله مهدوی کنی از ارکان انقلاب است
 
وزیر دولت نهم در خصوص موضع جبهه پایداری نسبت به آیت الله مهدوی کنی گفت: نگاه جبهه پایداری به شخصیت حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی یک نگاه مبنایی است و ما ایشان را یکی از ارکان انقلاب می‌دانیم.
 
بنای جبهه پایداری این است اصولگرایان با پرچم واحد در انتخابات حضور پیدا کنند
 
عضو جبهه پایداری تاکید کرد: بنای جبهه پایداری این است در انتخابات آتی اصولگرایان با پرچم واحد حضور پیدا کنند.
 
وی در خصوص فلسفه شکل گیری جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: اصولاً جبهه پایداری، جبهه‌ای نیست که به منظور انتخابات تشکیل شده باشد. وظیفه اصلی این جبهه ترویج گفتمانی است که در دهه 80 و مقاطع مختلف تأثیر برجسته‌ای را در روند انقلاب اسلامی از خود به‌جای می‌گذارد، جبهه پایداری تشکیل شد تا رویش‌های انقلاب که در صحنه‌ها افتخارآفرینی کردند بتوانند با همدیگر و به صورت منسجم‌تر حرف‌های مبنایی‌تر و محکم‌تری را بزنند و ان‌شاءالله به پیشرفت و تعالی کشور و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی کمک کنند.
 
جبهه پایداری برای کم یا زیادکردن نفرات 7+8 تشکیل نشده است
 
وزیر دولت نهم گفت: به نظر من اینکه ما هر کاری را که در جبهه صورت می‌گیرد از منظر انتخاباتی نگاه کنیم، ساده کردن موضوع است. جبهه پایداری برای این تشکیل نشد که در مجموعه 7+8 یک نفر کمتر یا یک نفر بیشتر حضور داشته باشد. این جبهه تشکیل شد که روی آن معیارها و اصولی که لازم است بر آنها تأکید شود تأکید کند و این معیارها و اصول بودند که در دهه 80 و مقاطع مختلف توانستند تأثیر برجسته‌ای داشته باشند.
 
در حد توانمان با جریان انحرافی مخالفت کردیم

باقری لنکرانی در خصوص نسبت جبهه پایداری و جریان انحرافی گفت:  ما در جایی که تشخیصمان این بود که حرکتی برخلاف مصلحت کشور در حال انجام است، در حد توانمان با آن حرکت مخالفت عملی انجام دادیم. یکی از اتفاقات تلخی که در این دو سال شاهد آن هستیم، این است که بعضی‌ها در مقاطعی که اثرگذار است به هنگام و به موقع موضع‌گیری نمی‌کنند. بعد که آن موقع و زمان می‌گذرد نظراتی را اعلام می‌کنند.

 وی تصریح کرد: در اوج فتنه‌ شاهد بودیم صحبت عده‌ای این بود که با هم بنشینیم و آنها یک کمی کوتاه بیایند و شما یک کمی کوتاه بیایید تا قضیه حل شود. درحالی که داستان کوتاه آمدن افراد نبود، موضوع این بود که عده‌ای جمع شده بودند تا کیان و اساس نظام را زیر سوال ببرند و مخدوش کنند که در ماه‌های بعد به‌خوبی نشان دادند. عده‌ای هم مدافع نظام بودند و می‌گفتند ما از هرچه کوتاه بیاییم از اصل نظام کوتاه نمی‌آییم
 
وزیر دولت نهم اضافه کرد: نظر جبهه این است که گفتمان خدمت و توجه به ارزش‌ها که در دولت نهم شکل گرفت، گفتمان مقابله با فساد، گسترش خدمت‌رسانی به مناطق محروم، خدمت شبانه‌روزی و پرهیز از ویژه‌خواری‌ها گفتمان‌های اصیل و ارزشمندی است.

 جنس انتقاد‌های ما به دولت  با بعضی‌های دیگر متفاوت است
 
باقری لنکرانی با بیان اینکه آنچه باعث شد بنده در سال 88 هم به آقای احمدی‌نژاد رأی بدهم، این بود که فکر کردم در بین کاندیداهایی که بودند پایبندی ایشان به آرمان‌های امام و رهبری و ارزش‌های انقلاب بیشتر است، گفت: این بدین معنی نیست که ما به ایشان انتقاد جدی نداریم. یکی از شواهد انتقاد جدی‌مان این بود که امروز در دولت حضور نداریم، منتهی جنس انتقاد‌های ما با بعضی‌های دیگر متفاوت است.
 
وی ادامه داد: باید یک نگاه منصفانه به موضوع داشت؛ هم نقاط قوت را دید و هم نقاط ضعف را. ما آقای احمدی‌نژاد را مثل هر آدم دیگری مجموعه‌ای از نقاط مثبت و منفی می‌بینیم. برخی از نقاط مثبت در باره مدیریت اجرایی کشور بود که سال‌ها فراموش شده بود، ولی این بدان معنی نیست که نقاط منفی وجود ندارد.
 
چالش خانه‌نشینی، نقطه منفی بزرگی در کارنامه احمدی‌نژاد
 
باقری لنکرانی با تاکید بر اینکه  چالش 11 روز خانه‌نشینی ایشان را یک نقطه خیلی منفی در این مجموعه می‌بینیم، گفت: عملکرد بودجه فرهنگی سال گذشته را یک نقطه منفی و مسئله‌دار می‌بینیم، حاشیه‌سازی را که در اطراف ایشان وجود دارد یک نقطه منفی و جدی می‌بینیم، اما معنی‌اش این نیست که ما نقاط مثبت را فراموش کنیم و به آنها توجه نکنیم.
 
وزیر دولت نهم در خصوص اینکه برخی مطرح می کنند جبهه پایداری به دنبال سهم خواهی از جبهه متحد اصولگرایان است، گفت: ادبیاتی که در جبهه دنبال می‌کنیم این است که در هر مجموعه‌ای که شکل می‌دهیم، هر حضور یا عدم حضوری که داریم و هر حرفی را که می‌زنیم، نسبتش را با اصول و ارزش‌هایمان بسنجیم.
 
جبهه پایداری به دنبال اصولگراتر کردن ترکیب جبهه متحد است
 
عضو شورای موسسین جبهه  پایداری انقلاب اسلامی گفت: بحثی که هست این است که در این ترکیب ما چه کار می‌توانیم بکنیم که این ترکیب اصولگرایانه‌تر باشد، ترکیبی باشد که با آن آرمان‌هایی که مردم در دهه 80، در مقاطع مختلف مکرراً تأکید کردند که این آرمان‌ها را می‌پسندند و همان آرمان اصولگرایی واقعی و خالص است، هماهنگی بیشتری داشته باشد.
 
وی تاکید کرد: ممکن است بعضی انتقاد کنند که تشخیص شما غلط است. اشکالی ندارد، چون افراد سلایق و نظرات مختلفی دارند، ولی حرف این است که استدلال کنیم و نظراتمان را بگوییم و در یک فضای منطقی صحبت کنیم و بتوانیم از تصمیمی که می‌گیریم بر اساس این معیارها و ارزش‌ها و اصول دفاع کنیم.
 
باقری لنکرانی با بیان اینکه در مورد آمدن یا نیامدن افراد و پیشنهادهایی که جبهه برای تکمیل و ارتقاء ترکیب فعلی دارد باز قضیه همین است. گفت:  به هر حال، دوستان در حال مذاکره هستند و نظر بعضی این است که پیشنهاد جبهه خوب است و نظر بعضی این است که پیشنهاد جبهه بد است و مثلاً باید جور دیگری عمل شود.
 
جبهه پایداری در مبانی و اصول خود را شاگرد جامعتین می داند
 
وی در خصوص تقید جبهه پایداری به جامعتین گفت: نسبت جبهه پایداری با این دو جامعه این است که این جبهه در مبانی و اصول خود را شاگرد هر دو جامعه می‌داند. جبهه پایداری آنچه را که جامعتین اواخر سال گذشته به عنوان منشور اصولگرایی اعلام فرمودند، به عنوان یک سند مهم در برنامه‌هایش تلقی می‌کند و اصولی را که در آنجا ذکر شده است اصول ارزشمندی می‌داند که باید همه کسانی که داعیه اصولگرایی دارند بدان معتقد باشند؛ جبهه هم از این موضوع خارج نیست و وظیفه خودش می‌داند که به این منشور اصولگرایی تعهد داشته باشد.
 
جبهه پایداری نسبت به جریان حاشیه ساز دولت انتقاد جدی دارد

عضو جبهه پایداری در پایان در خصوص جریان انحرافی گفت: ما نسبت به جریانی که با حاشیه‌سازی‌هایش باعث می‌شود خدمت‌رسانی دولت زیر سئوال برود و گفتمان دولت را که یک گفتمان خدمت‌رسانی است تبدیل به یک گفتمان پر حاشیه کند و این حاشیه‌ها باعث شود اصول زیر سئوال بروند، انتقاد جدی داریم. فکر می‌کنیم هر چه دولت بتواند تأکیدش را روی جنبه‌های خدمتگزاری بیشتر و به وظیفه اصلی‌اش که خدمت به مردم است عمل کند و از این حاشیه‌ها دور شود، بهتر به تکلیفش عمل کرده است.
 

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com
 
 
مطالب داغ سیاسی:
بررسی ‌شكايت ‌از مشايی ‌و بقايی ‌در کمیسیون ‌اصل90
سخنگوی کمیسیون اصل 90 درگذشت
باهنر: علاقه نداشتم احمدی نژاد رای بیاورد
دیدار محرمانه محسن رضایی با مراجع
تازه ترین خبرها درباره امام موسی صدر