حجت‌الاسلام رفیعی در عین حال تاکید کرد: هر کسی بخواهد در این نظام اسلامی مقابل مقام معظم رهبری بایستد از نظر ما مطرود است، حتی اگر بالاترین رای را داشته باشد ملاک برای ما رهبری ارزشمند انقلاب است.

 خطیب معروف کشور به اظهارنظرهای برخی منبری‌ها و مداحان نسبت به رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: هر کسی که مقابل رهبری بایستد مطرود است‏، حتی اگر بالاترین رای را داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه یکشنبه در دومین همایش شورآفرینان حسینی که از سوی شهرداری قم و شورای هئیت‌های مذهبی در سالن مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهار داشت: وجود رگه‌های سیاسی در محافل مردمی خوب است ولی باید در حد تذکر باشد.
 
وی با اشاره به تشبیه‌هایی که برخی از مداحان نسبت به رئیس جمهور داشته‌اند، گفت: نباید دیگران را تخریب کرد و یا لج بازی ایجاد کنیم. برخی از مداحان و منبری‌ها تشبیه‌هایی به کار می‌برند که شایسته نیست. به هر حال این فرد رئیس یک قوه کشور است و همین افراد در گذشته سینه چاکشان بودند.
 
حجت‌الاسلام رفیعی در عین حال تاکید کرد: هر کسی بخواهد در این نظام اسلامی مقابل مقام معظم رهبری بایستد از نظر ما مطرود است، حتی اگر بالاترین رای را داشته باشد ملاک برای ما رهبری ارزشمند انقلاب است.
 
این خطیب معروف کشور تصریح کرد: نباید به تخریب دیگران مبتلا شویم اما تذکر دادن خوب است. همه ما درون نظام هستیم و باید این مسائل را رعایت کرد.
 
انتقاد از روشنفکران جاهل
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام حسین(ع) قلب‌ها را تسخیر کرده است به انتظارات اهل بیت از مداحان و شاعران آئینی و منبری‌ها اشاره کرد و گفت: اهل بیت(ع) از شعر و شاعر متعهد تجلیل کردند که نمونه‌های آن در تاریخ وجود دارد.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه تاکید کرد: هر کسی به توان خودش باید بتواند اهل بیت(ع) را با زبانش یاری کند.
 
حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به شبهات وارد شده به انتقال ضریح امام حسین(ع) تصریح کرد: توقع از آنهایی که در خارج از کشور علیه نظام کار می‌کنند نیست، توقع از استاد دانشگاه قم است که می‌گوید برای چی قبل اینکه این ضریح را در حرم امام حسین(ع) نصب کنند مراسم استقبال را برگزار کرده‌اند که این بدعت است.
 
به گفته این استاد حوزه و دانشگاه، افرادی که این حرف‌ها را بیان می‌کنند یا مغرض‌اند یا جاهل هستند.
 
نباید با عقاید مردم بازی کرد
 
وی افزود: عده‌ای راه افتاده‌اند و روشنفکر بازی در می‌آورند و از عقاید و زیارت و... که بحث‌های تخصصی است سخن می‌گویند. این مباحث تخصصی است و نباید با عقاید و باورهای مردم بازی شود.
 
وی اظهار کرد: اگر بین علمای شیعه در مورد یک مسئله تخصصی اختلاف نظر وجود دارد، نیازی نیست اعتقادات مردم را سست و آنها را در چالش‌های فکری وارد کنیم.
 
اهل بیت را با عمل‌مان یاری کنیم
 
حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه باید اهل بیت(ع) را با عمل خودمان یاری کنیم، تصریح کرد: یک مداح اگر مقید باشد نماز را اول وقت بخواند و چشمش را به روی حرام ببندد و مداح دیگری را نکوبد، اهل بیت را یاری کرده است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه معتقد است که هیئت‌های مذهبی قم باید غیر از هیئت امنا و سایر فعالان، یک هیئت علمی داشته باشند تا مباحث فکری و اندیشه‌ای هیئت‌ها از طریق این افراد برنامه‌ریزی شود.
 
وی با بیان اینکه احیای امر اهل بیت از سه طریق قلبی، زبانی و عملی ممکن است، اظهار کرد: اگر کسی در قلبش اهل بیت را دوست داشته باشد در کارش رونق پیدا می‌کند.
 
حجت‌الاسلام رفیعی تاکید کرد: عرصه مداحی و شعر هم آسیب پذیر است و هم عرصه خوبی است، بنابراین نصرت زبانی را در شعر و مداحی رعایت کنید.
 
وی گفت: بعد از خلقت انسان نخستین نعمتی که خداوند در اختیار انسان نهاده، زبان است، پس مداحان و شاعران باید مراقب باشند که هر مطلبی را به زبان جاری نکنند.
 
حجت‌الاسلام رفیعی بر لزوم رعایت رفتار عملی شاعران و مداحان آئینی تاکید کرد و گفت: بیشتر مردم دینشان را از منبر و مداحی و روضه‌ها دارند، بنابراین مطالبی که گفته می‌شود به گونه‌ای باشد که خدای نکرده منجر به تحقیرشدن اهل بیت نشود و دروغ نباشد.








گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fardanews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
هشدار مطهری درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها
واکنش داود اوغلو به اظهارات اسد
یارانه نقدی دی ماه امشب واریز می‌شود
عدم ورود کارگزاران به مسائل انتخاباتی
گوشت‌کوب برقی حادثه ساز شد