بابک زنجانی و همسرش قصد داشتند ۵۰۰ كیلو از طلاها را در استانبول تخلیه كرده و مابقی را به تهران بیاورند.
 با انتشار خبری از تحقیقات دادستانی مستقر در باكیركوی استانبول به تحت تعقیب قرار گرفتن شركت‌های «دورو تریدینگ» به مدیرعاملی «ا خ»، «كانت گروب اند كاسمتیك» با سهامداری بابك زنجانی و «ث ا»، شركت مستر سارا با عضویت هیات مدیره «و م م» و «س خ»، به اتهام اسناد تقلبی پرده بر می دارد.

خانم «ث ا» كه از اعضای سهامدار شركت «كانت گروپ» است، همسر مطلقه بابك زنجانی است. این درحالی است كه بابک زنجانی به دروغ مدعی شده كه ازدواج نكرده است. براساس اسناد، آنها در شعبه ۲۶۵ دادگاه خانواده تهران از یكدیگر جدا شده‌‌اند.

دادستان تركیه اظهار داشته بود كه براساس شنود تلفن‌های این افراد، متوجه شدند كه آنها قصد داشتند ۵۰۰ كیلو از طلاها را در استانبول تخلیه كرده و مابقی را به تهران ببرند. خبرگزاری زمان تودی نیز در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۳ در گزارشی خبری، مقصد نهایی محموله طلا را ایران اعلام می كند.

شكل گیری تحریم‌ها
پس از بهره برداری رسانه‌‌ای از این موضوع و آزاد شدن هواپیما و عودت داده شدن طلاها به بابك زنجانی، دولت آمریكا مدعی شد كه ایران در مقابل فروش نفت و گاز خود، مبالغی را به صورت طلا دریافت می‌كند. با همین بهانه تحریم طلای ایران ابلاغ و عملی شد. درحالی که از این رهگذر بابك زنجانی و نزدیكان وی كه مدت‌ها به جمع آوری هنگفت طلا پرداخته بودند، با افزایش ناگهانی قیمت طلا در ایران به ثروتی نجومی دست پیدا كردند.




گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:eghtesadeiranonline.com

مطالب پیشنهادی:
دستگیری بابک زنجانی اشتباه بود
پوتین تظاهرات را آزاد کرد
جنایتی هولناک مرد تنها را با 78 ضربه چاقو
انفجار مرگبار اتوبوس زائران ایرانی در عراق
احمدی مقدم: حساب بانکی، حریم خصوصی نیست