نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت: امیدواریم تهران واكنش سازنده و مثبت به طرح دولت باراك اوباما، رئیس جمهور منتخب آمریكا برای گفت‌وگو با ایران نشان دهد.

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "شین‌هوا"، "ویتالی چوركین" دیروز در نشست خبری در مقر سازمان ملل متحد درباره شركت روسیه در فعالیت شصت و سومین دوره مجمع عمومی سازمان ملل گفت: برخی اظهارات تیم "باراك اوباما" را شنیده‌ایم كه بر این دلالت دارد كه آنها بیشتر تمایل به گفت‌وگو با ایران پیدا كرده‌اند و اگر واشنگتن اقدامات عملی در این رابطه را بردارد امیدواریم كه ایران نیز واكنش مثبت و سازنده نشان دهد.
وی ادامه داد، كشورهای عضو گروه 5+1 (روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، و آمریكا به اضافه آلمان) در قطعنامه خود در سپتامبر گذشته درباره برنامه هسته‌ای ایران، بر قطعنامه‌های پیشین تأكید كرده و خواستار پیگیری روند سیاسی برای حل این مسأله هستند.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت: ما معتقدیم این روند باید ادامه یابد و منتظر شیوه تعامل دولت اوباما در این باره خواهیم بود.
چوركین تصریح كرد: علاوه بر این ما به راهكار كشورهای گروه 1+5 نیز متعهد هستیم و ایرانی‌‌ها را نیز تشویق می‌كنیم كه به شكل سازنده كار كنند و مهم‌تر این است كه پاسخ آنها نسبت به پیشنهادات گروه 1+5 ترغیب‌كننده و امیدواركننده باشد.
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news