رئیس جمهور برزیل روز چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی که در پایان اجلاس سران کشورهای آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب برگزار شد، از خبرنگاران خواست که به روسای جمهور کفش پرت نکنند.
به گزارش «ریا نووستی» از مطبوعات آمریکای لاتین، وی گفت: "کفش پرت نکنید. اینجا هوا خیلی گرم است، اگر کسی کفشش را در بیاورد ما فوراً از بوی آن متوجه می شویم".

ماجرای پرتاب کفش به "جرج بوش" رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی وی در عراق موضوع سخنان و تفسیرهای مختلفی در اجلاس روسای جمهور آمریکای لاتین در برزیل بود.

رئیس جمهور برزیل علاوه بر این "هوگو چاوز" رئیس جمهور ونزوئلا را تهدید کرد که اگر سخنرانی این رئیس جمهور خوش صحبت بیش از مدت معین طول بکشد، بسوی او کفش پرت می کنند. در پاسخ به این هوگو چاوز به "نیکلاس مادورو" وزیر امور خارجه ونزوئلا نگاه کرده و گفت: "مادورو کفش سایز 48 می پوشد... اگر این کفش به کسی بخورد، جمجمه اش را می شکند".

علیرغم شوخی ها، رئیس جمهور برزیل خاطر نشان کرد که پرتاب کفش می تواند به "بازی خطرناکی" تبدیل شود" و گفت: "اول کفش پرت می کنند، بعداً می توانند چیزهای دیگر پرت کنند". چاوز نیز که برای شرکت در اجلاس به برزیل آمده بود، با تایید سخن دا سیلوا گفت که او هم همین عقیده را دارد.

اجلاس سران کشورهای آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب که در آن سران 33 کشور شرکت یافتند، روز چهارشنبه در برزیل پایان یافت. موضوع اصلی این دیدار مسائل مربوط به همگرایی و برطرف سازی بحران مالی جهانی بود.
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
 منبع: tabnak.ir