مشاورین زن ارشد جرج بوش رئیس جمهور امریکا، لورا همسرش و کاندولیزا رایس وزیر امورخارجه دولت وی، در مقابل منتقدینی که دوره ریاست جمهور بوش را بدترین دوران امریکا نامیده اند، از وی دفاع کردند.


به گزارش ایسکانیوز،به نقل از خبرگزاری فرانسه، رایس در مصاحبه ای با شبکه سی بی اس گفت:" این احمقانه است. خیلی زود نسل های آینده از این رئیس جمهور بخاطر خدماتی که انجام داده است تشکر می کنند.
این زن رنگین پوست همچنین مدعی شد که این نسل نیز این کار را خواهد کرد."
رایس و لورا بوش هردو بر رسانه ها هجوم آوردند و اخبارهای امروز درباره امور دولتی را بی معنی خواندند. بانوی اول امریکا، لورا بوش نیز بی پرده گزارش های ارایه شده درباره همسرش را ناعادلانه خواند.
لورا بوش به شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت:" مطلقا فکر می کنیم که این اخبار عادلانه نیستند."
لورا در پاسخ به موضوع مطرح شده درباره منتقدانی که دوره ریاست جمهوری همسر وی را یک شکست تلقی می کنند گفت:" خوب، من می دانم که اینگونه نیست و بنابراین واقعا احساس نمی کنم که باید به کسانیکه اینگونه نگاه می کنند پاسخ دهم."
وی گفت:" معتقدم که تاریخ قضاوت خواهد کرد و ما بعدا خواهیم دید". رایس نیز به فاکس نیوز گفت:" این دولت به نیکی قضاوت خواهد شد و ما برای قضاوت تاریخ منتظر خواهیم ماند نه تیترهای امروز."
این مصاحبه ها درمیان ماه ها تلاش برای صیقل دادن میراث بحث برانگیز ریاست جمهوری بوش در زمانیکه وی شدیدا در جامعه امریکا بدنام است و سیاست هایی مانند جنگ عراق چهره امریکا را در جهان لکه دار کرده است، انجام شد.
لورا بوش و رایس در مصاحبه های خود اغلب بر موفقیت های مشابهی تاکید داشتند، ازجمله سرنگونی گروه طالبان در افغانستان و صدام حسین در عراق و ارسال و گسترش کمک های امریکا در افریقا خصوصا مبارزه با ایدز.
بانوی اول امریکا گفت:" هسته درونی وی و اعتقاد وی به آزادی، که این نه فقط آزادی از استبداد که آزادی از بیماری و آزادی از بی سوادی را نیز شامل می شود، به واقع ارزش های اساسی امریکایی هستند و به این دلیل است که من معتقدم او همیشه رئیس جمهور نشان داده شده است."
لورا بوش و رایس هردو برای دفاع از حقانیت دوره ریاست جمهوری بوش تنها به واسطه شدن تاریخ پرداختند و با زیر و رو کردن تاریخ گذشته و آینده تیترهای نه چندان غیر منصفانه مطبوعات امریکا و جهان را زیر سوال بردند.
رایس جرج بوش را با هری ترومن (1953-1945)، که وی نیز قدرت را با بدنامی ترک کرد اما به چشم تاریخ به دلیل رساندن امریکا به مسیری که در آن توانست در جنگ سرد پیروز شود، مفید بوده است، مقایسه کرد.
رایس گفت:" هر تاریخدانی که تاکنون از بوش انتقاد کرده است، تاریخدان خوبی نیست. تاریخدانان خوب هنوز درباره جرج واشنگتن کتاب می نویسند. تاریخدانان خوب مطمعنا هنوز درباره هری ترومن کتاب می نویسند."
این مصاحبه ها پیش از حملات خشونت بار رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین در نوار غزه انجام شد و رایس در مصاحبه خود از سیاست های خاورمیانه بوش، خصوصا موارد بازبینی شده در کنفرانس آناپولیس نوامبر 2007 ، مذاکراتی که در ایجاد روزنه ای حتی برای ایجاد توافق پیش از سال 2009 با شکست مواجه شد، دفاع کرد.
رایس گفت:" ما این مساله را در شرایطی خیلی بهتر از آنچه در ابتدا آنرا یافتیم ترک می کنیم."
جرج بوش رئیس جمهور کنونی امریکا قرار است در 20 ژانویه 2009 (اول بهمن ماه امسال)سمت ریاست جمهوری امریکا را پس از 8 سال با چهره ای منفور در میان مردمان امریکا و جهان ترک کند و این جایگاه را به مردی سیاه چرده و دموکرات بسپارد.

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news