خطيب نمازجمعه تهران گفت: دولت اسراييل با آنکه خود را به تنهايی از همه کشورهای عربی قوی تر می داند و غربيها نيز در تجهيز اين رژيم همين هدف را دنبال می کنند اما در برابر مردم غزه به استيصال افتاده است.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه های دوم نمازجمعه این هفته تهران افزود: دیروز مسئول اسراییلی اعلام کرد که حدود نهصد هزار نفر از جمعیت جنوب اسراییل در تیررس موشک های حماس قرار دارند و این نشان می دهد که مردم چندین شهر، بندر و تعداد زیادی روستای اسراییلی هیچ آرامشی ندارند و زندگیشان در پناهگاه می گذرد.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: این درحالی است که هر روز به برد موشکهای حماس اضافه می شود.

وی گفت: امروز ، صهیونیستها در شمال سرزمین های اشغالی تحت تهدید موشکهای حزب الله ، در مرکز تحت تهدید موشکهای احتمالی مجاهدان فلسطینی کرانه باختری و در جنوب که امن ترین نقطه این رژیم است تحت تاثیر موشکهای حماس قرار دارند و این برای آنها بسیار وحشتناک است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه دشمن صهیونیستی اعلام کرده هدف از حمله به غزه سرنگونی حماس است گفت: وقتی که حماس می خواست دولت تشکیل دهد خیلی از مجاهدان در رجوع به ما اعلام می کردند که ما مخالف هستیم زیرا با تشکیل دولت نمی توانیم مقاومت را ادامه دهیم.

وی افزود: صهیونیستها بدانند مقاومت تعطیل نخواهد شد و مجاهدان در هر گوشه ای از سرزمین های اشغالی ، این رژیم را تهدید و بر ضد آن عملیات خواهند کرد.

خطیب جمعه تهران گفت: امروز آمریکا و غرب با قدرت خود در برابر معدود نیروهای تروریستی القاعده در فشار و زحمت هستند و با هواپیما و تانک نمی توانند مقاومت آنها را بشکنند.

وی با بیان اینکه دشمن صهیونیستی در جریان فضاحت خود در جنگ سی و سه روزه از درون دچار تزلزل شد و سران آن یکدیگر را متهم و محاکمه می کنند گفت: ممکن است در غزه اتفاق شدیدتری رخ دهد زیرا در لبنان حدود دو میلیون شیعه با مرزهای آزاد و دولت مستقل و ارتش مقاومت می کرد اما در غزه اینطور نیست و مردم آن از همه طرف در محاصره قرار دارند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه حادثه عاشورا در سراسر تاریخ باعث بیدارشدن آزادیخواهان شده است گفت: حوادث امروز غزه نیز نمونه ای از این جریان است و بی شباهت به آن نیست.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: ما امروز عزادار مردم غزه هستیم زیرا در منطقه ای بسیار فقیر ، جمعیتی حدود یک و نیم میلیون نفری که نیمی از آنها آواره هستند و در محاصره شدید اقتصادی دشمن قرار دارند هدف حملات وحشیانه و رو به گسترش سربازان رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند.

وی ا فزود: صهیونیستها از همه امکانات خود برای کشتن و مجروح کردن مردم غزه و فقر و گرسنگی آنها استفاده می کنند چون از آن مردم کینه در دل دارند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی حوادث کنونی در غزه را بسیار تلخ دانست و گفت: دشمن با هلی کوپتر و هواپیما و از طریق شلیک موشک های لیزری ، هر خانه، مدرسه و یا مسجدی را که مایل باشد منهدم می کند و کسی نیست که از آنها بازخواست کند.

وی افزود: اساس دولت اشغالگر اسراییل با کارهای تروریستی شکل گرفت ، ادامه یافت و هم اینک در جریان است.

خطیب جمعه تهران کشتار مظلومانه مردم دیریاسین برای ایجاد رعب و وحشت در میان فلسطینی ها را از جنایات بارز صهیونیستها دانست و گفت: کسانی که هم اینک در سرزمین های اشغالی حاکم اند ادامه همان تروریستهای اولیه صهیونیست هستند زیرا طبیعت آنها این طور است و این طور باقی خواهد ماند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: صهیونیستها چون منطق ندارند مجبورند از زور و فشار استفاده کنند اما باید بدانند که بازهم اشتباه می کنند.

وی افزود: اگر تا الان توانسته اند کار خود را به هر طریق ممکن ادامه دهند با حمله به مردم مظلوم غزه رگهای حیات خود را قطع می کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با گرامیداشت یاد و نام امام حسین علیه السلام قیام ایشان را برنامه ای برای همشه بشریت و جاویدان ذکر کرد و گفت : این قیام یک جبهه ابدی مبارزه حق با باطل و عدل با ستم است .

خطیب جمعه تهران در خطبه نخست نماز نیز بر تحقیق بیشتر و اطلاع رسانی درباره اسلام و علل تغییر قبله تاکید کرد .

آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره موضوع شکل گیری نظام اسلامی در محور قرآن گفت : اسلام دین ابدی برای همه بشریت است و کانون توجه این دین همان کانون توجه حضرت ابراهیم است .

وی تغییر جهت قبله پیامبر را به فرمان خدا در هنگام اقامه نماز از سمت بیت المقدس به سوی مکه مکرمه ، انقلاب بزرگ فرهنگی دانست و افزود: این تغییر از کانون آلوده به تحریف تورات به کانون حرکت فرهنگی مسلمانان انجام شد .

امام جمعه موقت تهران گفت: این حرکت پیامبر اکرم (ص) سلطه فرهنگی را که می توانست مزمن باشد، برهم زد و توجه مسلمانان را به تاریخ فرهنگی حضرت ابراهیم و موسی (علیهم السلام ) سوق داد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود : قبله کانون پرگار و دایره اتحاد هر امتی است و هیچ امتی را نمی توان بدون قبله شناسایی و ارزیابی کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت : مساله قبله از نظر سیاسی ، عبادی ، فرهنگی و اجتماعی از ابعاد مختلف و بسیار حساس برخوردار است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به تأکید قرآن در تبعیت پیامبر اسلام از دین حنیف ابراهیمی افزود: اسلام بیش از ادیان دیگر بر معارف ابراهیمی استوار است.

خطیب نمازجمعه با بیان چگونگی اقامه نماز پیامبر به سمت بیت المقدس با توجه به علاقه زیاد ایشان به مکه تصریح کرد : خداوند در قرآن کریم این اقدام را به عنوان آزمایش ایمان مسلمانان معرفی کرده است.

خطیب نمازجمعه به برتری طلبی و مباهات قوم یهود و نصاری در خصوص اقامه نماز مسلمانان به سمت بیت المقدس اشاره کرد و گفت : پس از تغییر قبله ، این دو جریان ، شبهات زیادی درباره دین اسلام و پیامبر اعظم به وجود آوردند که پیامبر با وحی آسمانی پاسخ آنان را دادند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به شکست این رژیم در جنگ 33 روزه لبنان افزود: در صورت شکست رژیم صهیونیستی از مردم غزه ، افتضاح آن تا آسمان خواهد رفت.

امام جمعه موقت تهران گفت: به گفته مسئولان رژیم اشغالگر قدس تنها دستاورداین رژیم از کشتار و جنایات در فلسطین ، نابودی مراکز موشک انداز حماس بوده است اما شاهدیم که شلیک موشک های فلسطینیان همچنان ادامه دارد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: رژیم صهیونیستی با استقرار تانک ها در مرز غزه در پی ایجاد جنگ روانی است اما باید بدانند که برخلاف گذشته اگر تانک های آنان وارد این شهر شود فلسطینیان با استفاده از سلاح هایشان که در گذشته در اختیار نداشتند آنها را شکار می کنند.

خطیب نماز جمعه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با به راه انداختن جنگ زمینی نتیجه ای نمی گیرد و در صورت غلبه بر حماس و روی کار آوردن دولت نامشروع در فلسطین ، مقاومت فلسطین نیرومند تر از گذشته خواهد شد و مشکلات صهیونیست ها از مرز های غزه نیز فراتر خواهد رفت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی اقدامات رژیم صهیونیستی را احمقانه دانست و گفت: آمریکا و کشورهای اروپایی نیز در زمینه حمایت از رژیم صهیونیستی اشتباه می کنند و نباید می گذاشتند که شرارت این رژیم آغاز شود و ادامه یابد.

امام جمعه موقت تهران افزود: باز شدن مرزهای غزه خواست منطقی و مشروع حماس است و برداشتن محاصره را پیش شرط مذاکرات خود برای صلح می داند اما رژیم صهیونیستی توقف موشکباران شهرهایش را لازمه توقف تهاجم عنوان می کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی اقدام جنبش حماس در دفاع از مردم غزه و پاسخ به یورش رژیم صهیونیستی را اقدامی منطقی و همسو با افکار عمومی دانست.

خطیب نمازجمعه گفت: میلیون ها سرباز و طرفدار مردم فلسطین در تهاجم 7 روز گذشته رژیم صهیونیستی به وجود آمدند و نمونه ای از آنان مردم ایرانند که علاقه مند به اعزام برای حضور درمناطق فلسطینی به ویژه غزه هستند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: غزه مملو از نیروهای فداکار و رزمنده است و امت اسلامی باید با کمک های فرهنگی، سیاسی، تسلیحاتی و نظامی از مردم این منطقه حمایت کنند.

وی گفت: به لطف خدا ، جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین پیشتاز بوده است و بسیاری از مسلمانان با ما همراهند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: آزمایشگاهی که امروز در تاریخ به وجود آمده است در نهایت به افتضاح آمریکا، اروپا و دولت های اسلامی و عربی که در این مصاف به نفع مردم فلسطین وارد نشدند، پایان می یابد و خداوند این ملت را به حق خود خواهد رساند.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news